Tramwaje Śląskie podpisały umowę na remont torowiska w Będzinie od ronda Nerki w kierunku Czeladzi. Spółka przygotowuje się także do remontu torów w kierunku będzińskiej zajezdni. Zlikwidowany zostanie trójkąt torowy po dawnej linii 25 w rejonie przystanku Będzin Muzeum.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja torowiska tramwajowego w Będzinie w ciągu ul. Czeladzkiej – od ronda Nerka do wiaduktu nad DK86. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Postępowanie wygrała firma ZUE z ofertą na kwotę 8,946 mln zł brutto. Umowę podpisano 27 stycznia.
Na odcinku od Nerki do Armii Krajowej torowisko jest dwutorowe, a dalej – jednotorowe. W sumie założono przebudowę 1450 metrów toru pojedynczego oraz jeden rozjazd. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna wraz ze słupami. Zostaną przebudowane cztery platformy przystankowe. Peron na przystanku „Będzin Czeladzka” w kierunku Czeladzi zostanie przesunięty na zachodnią stronę przejazdu drogowo-tramwajowego ul. Armii Krajowej. Dokumentacja projektowa ma powstać w ciągu trzech miesięcy. Prace zakończą się natomiast w październiku 2025 r.
Równolegle trwa przetarg na modernizację torowiska tramwajowego od przejazdu na ul. Piastowskiej do Ronda Nerka. O zamówienie ubiega się pięć podmiotów z ofertami na kwoty od 6,218 mln zł do 8,854 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Spaw-Tor i Contraxim. Budżet wynosi 8,165 mln zł netto.
Roboty obejmą ok. 2500 mtp. Wymienione zostanie torowisko wraz z podtorzem i podbudową. Przebudowanych zostanie pięć platform przystankowych, pojawią się wiaty. Założono
likwidację trójkąta torowego dla byłej linii tramwajowej nr 25. Realizację prac założono w okresie do końca czerwca 2025 r. Prace mają być zorganizowane w taki sposób, by ruch mógł odbywać się wahadłowo po jednym torze.