Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) złożył Mercedesowi zamówienie ramowe, w ramach którego kupi do 600 autobusów przegubowych i do 350 autobusów standardowej długości. W ten sposób, za 350 mln euro, właściwie w całości wymieni flotę tych pojazdów. To historyczne zamówienie – największe w Niemczech i największe jednorazowe na Citaro.
– Zlecenie, które otrzymaliśmy z Berlina, jest kolejnym wielkim sukcesem dla naszego bestsellerowego numeru jeden wśród autobusów miejskich. Cieszę się, że czysty i bezpieczny Citaro przekonał naszego wieloletniego klienta BVG – mówi dyrektor Daimler Buses Till Oberworder.
BVG korzysta na co dzień z ok. 1,4 tys. autobusów, które obsługują 154 linie i w zeszłym roku przewiozły 441 mln pasażerów. Około tysiąca z nich to pojazdy standardowej długości i przegubowe. Do tego dochodzi jeszcze 415 autobusów piętrowych, które również niedługo zostaną wymienione. Decyzja w sprawie dostawcy zostanie podjęta pod koniec roku.
Berliński senat przeznaczył na modernizację taboru, w części, która obejmie autobusy Mercedesa 350 mln euro. Umowa ma charakter ramowy. Rzeczywista liczba zamówionych autobusów może być mniejsza, bo berlińscy urzędnicy będą o tym decydować w zależności od rozwoju technologii elektrobusowych.
Docelowo to właśnie autobusy elektryczne pasowałyby berlińskiemu przewoźnikowi najbardziej, bo jedną z głównych cech kupowanych pojazdów ma być ich bezproblemowe poruszane się po śródmiejskiej strefie niskoemisyjnej. Wszystkie kupowane Citaro mają spełniać normę emisji spalin Euro 6. Póki co jednak, jak zauważa „Berliner Morgenpost”, nie ma elektrobusa, który spełniałby wymagania przewozowe BVG. Sam Mercedes dysponuje Citaro w wersji hybrydowej, ale sprzedaż wersji elektrycznej dopiero ruszy w tym roku.
Mercedes chwali się, że ma ponad wiekową tradycję dostaw dla Berlina. Już w roku 1905 na ulicach stolicy Niemiec pojawiły się pierwsze autobusy wyprodukowane na płycie podłogowej Daimlera, które eksploatowane były przez „Allgemeine Berliner Omnibus Aktien Gesellschaft” (ABOAG), prekursora dzisiejszego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG). Z kolei model Citaro jest dziś najlepiej sprzedającym się autobusem miejskim na świecie. Od 1997 r. nabywców znalazło ponad 50 tys. egzemplarzy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.