Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Białystok. Centrum przesiadkowe już gotowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Białystok

Podziel się ze znajomymi:

Centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKS i PKP, wybudowane w ramach projektu „Intermodalny Węzeł Komunikacyjny w Białymstoku”, już jest w użytkowaniu. Do czasu zakończenia kolejnego etapu inwestycji – prac na jezdniach ulic Bohaterów Monte Cassino, Łomżyńskiej i kard. Wyszyńskiego – w przydworcowym centrum przesiadkowym kończą i rozpoczynają trasę autobusy trzech linii: 22, 100 i 107.

Po uzyskaniu decyzji na użytkowanie, 1 września uruchomione zostało przydworcowe centrum przesiadkowe. Zakończenie kolejnego etapu inwestycji – budowy Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego, czyli przebudowy ul. Bohaterów Monte Cassino i Łomżyńskiej, planowane jest na koniec października tego roku.

– W centrum przesiadkowym znajdują się perony i zatoki autobusowe, wiaty przystankowe przy jednokierunkowych drogach manewrowych, jest też droga manewrowa i parking typu „kiss&ride” dla pojazdów osobowych. Są również chodniki, ścieżki rowerowe i parking rowerowy. Przejścia dla pieszych są odpowiednio oznaczone z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. Nie zapomnieliśmy o elementach małej architektury i zieleni. Zadbaliśmy o odpowiednią infrastrukturę techniczną, czyli między innymi oświetlenie, kanalizację ze zbiornikami retencyjnymi czy monitoring wizyjny – powiedział zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński.

Teren tej inwestycji objął 18 tys. m2. W tym: 7 150 m2 jezdni, ok. 5500 mb dylatacji, 6800 m2 chodników i ścieżek rowerowych, ok. 1600 mb granitowych krawężników i 180 mb peronowych krawężników z polimerobetonu.

Zieleń zajęła ok. 3 tys. m2. W tym: ok. 2500 m2 to trawniki, ok. 2379 sztuk (ok. 500 m2) to byliny, krzewy liściaste i iglaste oraz róże, 29 sztuk drzew liściastych (wiśnia, grusza, kasztanowiec czerwony, klon). Nasadzenia zostały dobrane w sposób przemyślany, tak, aby zapewniona była ich sezonowa ciągłość.

Budowa przydworcowego centrum przesiadkowego kosztowała ponad 17 mln 487 tys. zł. To część projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Cała budowa Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego to koszt ponad 212 mln 195 tys. zł. Dofinansowanie z UE wynosi 74,25% – ponad 135 mln 102 tys. zł.

Aktualnie w centrum przesiadkowym kończą i rozpoczynają trasę autobusy trzech linii: 22, 100 i 107. Odjeżdżają ze stanowiska położonego najbliżej torów kolejowych (z przystanku nr 884). Ten przystanek będzie końcowym przystankiem dla autobusów kończących trasę w centrum przesiadkowym. Funkcjonuje on tylko dla osób wysiadających.

– Po zakończeniu prac na jezdniach ulic Bohaterów Monte Cassino, Łomżyńskiej i Wyszyńskiego, wszystkie przejeżdżające – tzw. przelotowe – autobusy będą wjeżdżały do centrum przesiadkowego i w zależności od kierunku dalszej jazdy, będą podjeżdżały na przystanki 882 i 883 – powiedział zastępca prezydenta Białegostoku Zbigniew Nikitorowicz. – Będą to autobusy linii o numerach 19, 20, 23, 27 i 29.

Z przystanku 882 pojadą autobusy w kierunkach: Gajowa (19 i 29), Andersa (20 i 27), Zielone Wzgórza (23). Z przystanku 883 pojadą autobusy w kierunkach: Dojlidy Szpital Zakaźny (19), Leśna Dolina (20), Filipowicza (23), Transportowa (27) i Żyzna (29). Odjazdy autobusów komunikacji regionalnej będą odbywały się ze stanowiska położonego w ciągu ulicy Bohaterów Monte Cassino. Natomiast do zakończenia prac odjazdy odbywają się z przystanków tymczasowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Śremski dworzec PKS ma zniknąć. Co w jego miejsce?

Przestrzeń

Śremski dworzec PKS ma zniknąć. Co w jego miejsce?

Jakub Rösler 10 listopada 2023

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 06 listopada 2023

Łódzkie zamówi kolejne 13 autobusów dla ŁKA

Komunikacja

Łódzkie zamówi kolejne 13 autobusów dla ŁKA

Kasper Fiszer 02 listopada 2023

Nowy węzeł i klimatyzowane wiaty w Orzeszu. Nie ma pasażerów

Komunikacja

Dziewięć firm zainteresowanych projektowaniem węzła w Bielsku

Przestrzeń

Białystok rozbudowuje system informacji pasażerskiej

Komunikacja

Białystok rozbudowuje system informacji pasażerskiej

inf. prasowa UM Białystok, Agnieszka Błachowska 18 października 2023

Zobacz również:

Śremski dworzec PKS ma zniknąć. Co w jego miejsce?

Przestrzeń

Śremski dworzec PKS ma zniknąć. Co w jego miejsce?

Jakub Rösler 10 listopada 2023

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 06 listopada 2023

Łódzkie zamówi kolejne 13 autobusów dla ŁKA

Komunikacja

Łódzkie zamówi kolejne 13 autobusów dla ŁKA

Kasper Fiszer 02 listopada 2023

Nowy węzeł i klimatyzowane wiaty w Orzeszu. Nie ma pasażerów

Komunikacja

Dziewięć firm zainteresowanych projektowaniem węzła w Bielsku

Przestrzeń

Białystok rozbudowuje system informacji pasażerskiej

Komunikacja

Białystok rozbudowuje system informacji pasażerskiej

inf. prasowa UM Białystok, Agnieszka Błachowska 18 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5