Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez miasto Białystok, jest dostawa 20 elektrobusów. Przetarg obejmuje także 20 sztuk stacji ładowania zajezdniowego i 3 sztuk stacji ładowania warsztatowego. Na dostawy przeznaczono rok.
Długość pojazdów określono na 11,5-12,75 m. Elektrobusy mają pomieścić min. 70 pasażerów, z czego co najmniej 22 na miejscach siedzących. Wymagana jest niska podłoga na całej długości, ale jak wskazuje zamawiający – warunek ten nie wyklucza autobusów z pojedynczym schodkiem w trzecich drzwiach autobusu jednoczłonowego. Zamawiający oczekuje drzwi w układzie 2-2-2 oraz okien przesuwnych. Pojazdy będą klimatyzowane oraz posiadać będą okna przesuwne. Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskiej z systemem zapowiedzi, system zliczania pasażerów, monitoring, biletomat, kasowniki z systemem biletu elektronicznego. Wymagane jest ogrzewanie realizowane poprzez urządzenie grzewcze zasilane olejem opałowym lub napędowym pobieranym z odrębnego zbiornika lub ogrzewanie elektryczne, przy zachowaniu zasięgu autobusu.
Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne, o parametrach umożliwiających osiągnięcie przez pojazd prędkości co najmniej 50km/h przy maksymalnej liczbie pasażerów oraz dynamiczne i częste ruszanie pojazdu z miejsca. Autobus ma być wyposażony w zespół baterii o łącznej pojemności co najmniej 300kWh, a zasięg ma wynosić co najmniej 230 km. Ładowanie będzie się odbywało za pomocą złącza przewodowego.
Termin składania ofert 17 kwietnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej 10 autobusów miejskich jednej marki, fabrycznie nowych, niskopodłogowych, z napędem elektrycznym. O wyborze zdecydują cena (60%), warunki gwarancji i serwisu (20%), ocena techniczna (20%). Pod uwagę brane będą średnie zużycie energii, czas (w godzinach) potrzebny do pełnego naładowania całkowicie rozładowanej baterii za pomocą dostarczonej stacji ładowania, łączna pojemność zainstalowanych baterii w autobusie, długość przebiegów międzyobsługowych autobusu, zasięg autobusu w warunkach komunikacji miejskiej.
Przewidziano wyłącznie ładowanie na terenie zajezdni. Stacje ładowania zajezdniowego mają posiadać konstrukcję wolnostojącego, autonomicznego urządzenia. Maksymalna moc jednego punktu ładowania pojazdów – 150kW. Moc wyjściowa stacji ładowania zajezdniowego – co najmniej 120kW (2*60). Moc wyjściowa stacji ładowania warsztatowego – min. 60kW.
Na realizację przeznaczono 12 miesięcy. Autobusy będą eksploatowane przez trzech przewoźników wewnętrznych (osiem pojazdów dla KPK, sześć dla KPKM, sześć dla KZK). Nie przewiduje się tworzenia specjalnych linii obsługiwanych wyłącznie taborem elektrycznym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.