Białystok rozstrzygnął przetarg na dostawę 20 elektrobusów. Postępowanie obejmuje także 20 sztuk stacji ładowania zajezdniowego i 3 sztuk stacji ładowania warsztatowego. Najwięcej punktów zdobył Busnex – przedstawiciel chińskiego Yutonga w Polsce. Na dostawy przeznaczono rok.
Długość pojazdów określono na 11,5-12,75 m. Elektrobusy mają pomieścić min. 70 pasażerów, z czego co najmniej 22 na miejscach siedzących. Wymagana jest niska podłoga na całej długości, ale jak wskazuje zamawiający – warunek ten nie wyklucza autobusów z pojedynczym schodkiem w trzecich drzwiach autobusu jednoczłonowego.
Zasięg ma wynosić co najmniej 230 km. Ładowanie będzie się odbywało za pomocą złącza przewodowego. Przewidziano wyłącznie ładowanie na terenie zajezdni. Stacje ładowania zajezdniowego mają posiadać konstrukcję wolnostojącego, autonomicznego urządzenia. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Pod koniec czerwca minął termin składania ofert. Wystartowało sześć podmiotów – z ofertami od 56,829 mln zł do 63,812 mln zł. Wczoraj postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrał Busnex, reprezentujący Yutonga, z najtańszą ofertą – zdobywając 98,45 punktów na sto możliwych. Przewagę firma zdobyła dziękui cenie i warunkom gwarancji. Następna w kolejności była oferta Solarisa – z 94,83 pkt.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację przeznaczono 12 miesięcy. Autobusy będą eksploatowane przez trzech przewoźników wewnętrznych (osiem pojazdów dla KPK, sześć dla KPKM, sześć dla KZK). Nie przewiduje się tworzenia specjalnych linii obsługiwanych wyłącznie taborem elektrycznym.