Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bielsko-Biała stawia tym razem na leasing pojazdów spalinowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Bielsko-Biała stawia tym razem na leasing pojazdów spalinowych
fot. MZK Bielsko-Biała
MZK w Bielsku-Białej ogłosił przetarg na dostawę autobusów o napędzie spalinowym klasy MAXI i MEGA. Przetarg podzielony jest na dwie części. Mimo rodzaju napędu od dostawcy wymaga się, aby pojazdy były jak najbardziej niskoemisyjne.

Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ogłosił właśnie duży przetarg na autobusy spalinowe klasy MAXI i MEGA. Przetarg został podzielony na dwie części zgodnie ze specyfikacją techniczną pojazdów. Ciekawym aspektem przetargu jest nie zakup, lecz deklaracja wzięcia w leasing potrzebnych autobusów. Oferty w obu częściach przetargu składać można tylko do 25 lutego. Tego samego dnia nastąpi otwarcie ofert.

Warunki finansowe leasingu w przetargu opiewają nad 96 rat miesięcznych (8 lat), a na oprocentowanie w stosunku rocznym będzie się składać stopa WIBOR 3 (M) powiększona o stałą marżę Wykonawcy w okresie realizacji zamówienia (nie większa niż 2,0000%). Okres leasingu liczony jest odrębnie dla każdego autobusu (partii autobusów) i wynosi 96 miesięcy począwszy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego dla danego autobusu. Po spłacie wszystkich rat, autobusy przejdą na własność MZK.

Pierwsza część przetargu – pojazdy MAXI

W pierwszej części przetargu MZK w Bielsku-Białej czeka na oferty na dostawę 15 autobusów klasy MAXI o napędzie spalinowym realizowaną w formie leasingu finansowego. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe i niskoemisyjne. Wymagane wymiary autobusów to od 11,5 do 12,5 metrów długości, nie więcej niż 2,55 metra szerokości oraz nie więcej niż 3,3 metra wysokości.

Minimalna całkowita liczba miejsc wynosić ma 85 – w tym minimum 26 miejsc siedzących. Zamawiający wymaga również płaskiej podłogi bez stopni poprzecznych we wnętrzu pojazdu, posiadającej wszystkie wejścia bezstopniowe o maksymalnej wysokości 33 cm. Pojazdy powinny posiadać troje drzwi podwójnych w układzie 2-2-2 (jedne, środkowe otwierane na zewnątrz). Pojazdy mają być ogrzewane, klimatyzowane i monitorowane oraz wyposażone w system zliczania pasażerów oraz system informacji pasażerskiej.
Moc silnika w pojazdach została określona na minimum 205 kW, z pojemnością od 7,5 do 11 dm3.

Realizacja umowy dla pierwszej części przetargu (autobusy MAXI) została określona następująco:

• I partia tj. 5 sztuk autobusów – do końca 2026 roku,
• II partia tj. 2 sztuki autobusów – do końca 2027 roku,
• III partia tj. 4 sztuki autobusów – do końca 2028 roku,
• IV partia tj. 4 sztuki autobusów – do końca 2029 roku.

Druga część przetargu – pojazdy MEGA

W drugiej części przetargu MZK w Bielsku-Białej czeka natomiast na oferty na dostawę 4 autobusów klasy MEGA o napędzie spalinowym realizowaną w formie leasingu finansowego. Tutaj również pojazdy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe i niskoemisyjne. Wymagane wymiary autobusów to od 17,5 do 18,75 metrów długości, nie więcej niż 2,55 metra szerokości oraz nie więcej niż 3,3 metra wysokości.

Minimalna całkowita liczba miejsc wynosić ma 138 – w tym minimum 39 miejsc siedzących. Zamawiający wymaga również płaskiej podłogi bez stopni poprzecznych we wnętrzu pojazdu, posiadającej wszystkie wejścia bezstopniowe o maksymalnej wysokości 33 cm. Pojazdy powinny posiadać czworo drzwi podwójnych w układzie 2-2-2-2 (jedne, środkowe otwierane na zewnątrz). Pojazdy mają być ogrzewane, klimatyzowane i monitorowane oraz wyposażone w system zliczania pasażerów oraz system informacji pasażerskiej.

Moc silnika w pojazdach została określona na minimum 230 kW, z pojemnością od 9 do 12 dm3.

Realizacja umowy dla drugiej części przetargu (autobusy MEGA) została określona następująco:

• I partia tj. 2 sztuki autobusów – do końca 2026 roku,
• II partia tj. 2 sztuki autobusów – do końca 2027 roku.

Pozostałe warunki i składowe przetargu

Aby wziąć udział w przetargu Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje, zamówienie polegające na dostawie w ramach jednego zamówienia co najmniej pięciu fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI o napędzie spalinowym (pierwsza część przetargu) oraz co najmniej jednego fabrycznie nowego autobusu klasy MEGA o napędzie spalinowym (druga część przetargu).

W obu częściach przetargu podstawowe kryteria składające się na ocenę wykonawcy pozostają te same. Najważniejszy czynnik stanowi cena – 60%, drugim jest ocena rozwiązań technicznych – 30%, a trzecim i ostatnim warunki gwarancji, które będą stanowić zaledwie 10% oceny całości.

To oczywiście nie pierwsze takie autobusy we flocie MZK w Bielsko-Białej. Czekamy jednak również obecnie na informację odnośnie pozostałych przetargów spółki na autobusy elektryczne z napędem wodorowym i elektryczne zwykłe. W ostatnim czasie MZK unieważnił dwa duże przetargi (w jednym z nich na razie tylko jedną część) – dlatego nasza redakcja postanowiła zapytać spółkę o konkretne plany na kolejne miesiące. O wszelkich zmianach i nowościach będziemy informować na bieżąco.

Na tę chwilę wiemy tylko tyle, ile pojawiło się w artykule na temat przetargu, który ukazał się dziś na stronie MZK:

– Dzięki leasingowi będziemy mogli w optymalny sposób przygotować się do wymagań ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, zgodnie z którą od 2026 roku nie będzie możliwy zakup autobusów spalinowych. W połączeniu z innymi trwającymi już przetargami (na zakup autobusów elektrycznych, wodorowych i spalinowych), projekt pozwoli na uzyskanie nowoczesnej, ekologicznej, komfortowej floty, o zróżnicowanych rodzajach napędu. Do 2029 roku, zgodnie z naszymi planami inwestycyjnymi, pojawi się łącznie 68 nowych pojazdów, a 49 najstarszych zostanie wycofanych. 
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia kupuje kolejne autobusy elektryczne

Komunikacja

Gdynia kupuje kolejne autobusy elektryczne

Paulina Piziorska 23 stycznia 2025

15 fabrycznie nowych hybrydowych autobusów dla Gliwic

Komunikacja

15 fabrycznie nowych hybrydowych autobusów dla Gliwic

Paulina Piziorska 16 stycznia 2025

Sitno z jedną ofertą na autobusy

Komunikacja

Sitno z jedną ofertą na autobusy

Jakub Rösler 18 marca 2024

MPK Opoczno unieważnia kolejny przetarg na gazowce

Komunikacja

MPK Opoczno unieważnia kolejny przetarg na gazowce

Jakub Rösler 13 września 2022

Powiat słupski na zakupach. Celem kolejne nowe pojazdy

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Gdynia kupuje kolejne autobusy elektryczne

Komunikacja

Gdynia kupuje kolejne autobusy elektryczne

Paulina Piziorska 23 stycznia 2025

15 fabrycznie nowych hybrydowych autobusów dla Gliwic

Komunikacja

15 fabrycznie nowych hybrydowych autobusów dla Gliwic

Paulina Piziorska 16 stycznia 2025

Sitno z jedną ofertą na autobusy

Komunikacja

Sitno z jedną ofertą na autobusy

Jakub Rösler 18 marca 2024

MPK Opoczno unieważnia kolejny przetarg na gazowce

Komunikacja

MPK Opoczno unieważnia kolejny przetarg na gazowce

Jakub Rösler 13 września 2022

Powiat słupski na zakupach. Celem kolejne nowe pojazdy

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5