MZK Bielsko-Biała otworzyło oferty w trzecim już przetargu na wdrożenie nowoczesnego sytemu poboru opłat – z możliwością zakupu biletów bezpośrednio w kasowniku poprzez zbliżenie karty płatniczej lub przy pomocy zbliżeniowych płatności mobilnych. Teraz oferty są zbliżone z oczekiwaniami finansowymi zamawiającego, co przybliża wybór wykonawcy systemu – o ile w ofertach tym razem nie będzie żadnych błędów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu poboru opłat za przejazdy wraz z dostawą i montażem kasowników mobilnych do obsługi transakcji przy użyciu zbliżeniowych płatności mobilnych za pomocą karty EMV. W systemie poboru opłat postawiono na rozwiązanie oparte o aplikację centralną, umieszczoną w infrastrukturze chmurowej, uzupełnioną o tzw. mobilne kasowniki.
Zamawiający wymaga zaprojektowania oraz dostawy kasowników mobilnych w liczbie 176 sztuk, z czego 160 zostanie zamontowanych w autobusie, a 16 będzie stanowić „magazyn szybkiego reagowania”. System musi umożliwić pasażerowi zakup biletu w kasowniku mobilnym przy użyciu zbliżeniowej karty płatniczej, smartwatcha, telefonu lub innego nośnika – pasażer nie musi zbliżać karty do kasownika przy przesiadce. Urządzenia muszą posiadać czytnik kart zbliżeniowych EMV i mają obsługiwać co najmniej rozwiązania firm Visa i Mastercard. Kasowniki będą posiadały wyświetlacz o rozdzielczości 800x480 pikseli, przekątnej 7 cali, z możliwością wyświetlania co najmniej czterech przycisków ekranowych. Montaż kasowników w autobusach klasy mega zaplanowano przy drugich i trzecich drzwiach, a klasy maxi i mini – przy drugich drzwiach. Kasownik umożliwi też sprawdzenie ważności biletu. Urządzenie musi umożliwić opłacanie dowolnej liczby transakcji. Założono obsługę w języku polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.
Zamówienie obejmuje także 25 czytników kontrolerskich, które mają posiadać możliwość odczytu karty NFC, EMV i kodu QR. Wykonawca musi zaprojektować oraz wdrożyć portal pasażera z możliwością zakupu biletów okresowych, począwszy od 7-dniowych. Założono też np. możliwość zakupu biletu okresowego przez portal pasażera (identyfikatorem biletu okresowego będą kody QR), a także możliwość zdefiniowania okresu dostępności taryfy/biletów (np. tylko w weekendy, tylko pon-pt, tylko od godz. 22 do godz. 6, tylko wakacje, dostępna normalnie przez cały czas). Przewidziano też opcję obejmującą integracja z zewnętrznymi aplikacjami mobilnymi, poprzez które zamawiający obecnie dystrybuuje bilety online tj. SkyCash, moBILET i mPay.
Dziś (13 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Mera Systemy wycebiał zadanie podstawowe na 3,931 mln zł brutto, a opcję na 3,690 tys. zł brutto. Natomiast firma Vayapay BV zaproponowała odpowiednio 4,701 mln zł brutto, a opcję na 73,8 tys. zł brutto. Budżet na ten cel wynosi 4,305 mln zł brutto, w tym 4,182 mln zł na zadanie podstawowe. O wyborze zdecydują cena (85%), gwarancja (15%). Na realizację przeznaczono siedem miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.