MZK Bielsko-Biała unieważnił przetarg na wprowadzenie nowego system wnoszenia opłat za przejazd – z możliwością zakupu biletów bezpośrednio w kasowniku poprzez zbliżenie karty płatniczej lub przy pomocy zbliżeniowych płatności mobilnych. Okazało się, że wszystkie oferty zawierają błędy i są niegodne ze specyfikacją.
To już drugi przetarg na nowy system biletowy. W systemie poboru opłat postawiono na rozwiązanie oparte o aplikację centralną, umieszczoną w infrastrukturze chmurowej, uzupełnioną o tzw. mobilne kasowniki. System miał umożliwiać pasażerowi zakup biletu w kasowniku mobilnym przy użyciu zbliżeniowej karty płatniczej, smartwatcha, telefonu lub innego nośnika. Więcej o tym pisaliśmy
tutaj.
Oferty poznaliśmy na początku maja.
Wystartowały trzy firmy, z czego tylko jedna zmieściła się w budżecie określonym na 2,214 mln zł brutto. W tym tygodniu postępowanie zostało jednak unieważnione. Jak poinformowało MZK, wszystkie oferty złożone w postępowaniu podlegały odrzuceniu z uwagi na istotne błędy – niespełnienie minimalnych warunków i wymagań technicznych.
Przykładowo firma Vaypay BV złożyła ofertę na nieaktualnym załączniku, nie wyceniła opcji – dodatkowo sama licznie użyła sfomułowań „niezgodny” czy „częściowo zgodny” w odniesieniu do wymagań funkcjonalnych kasowników czy czytników kontrolerskich. Propozycja firmy Pixel jest niezgodna w zakresie modułu obsługi wniosków portalu pasażera, a firmy Mera Systemy – w zakresie m.in. rejestrowania i przechowywania danych czy funkcjonalności czytników kontrolerskich.
Pierwsze postępowanie zostało
unieważnione przed składaniem ofert z uwagi na istotne zmiany w opisie przedmiotu zamówienia. Teraz okazuje się, że zmiana warunków i wymagań nie pomogła.