Bielsko-Biała zamierza zrealizować węzeł przesiadkowy z nowym terminalem autobusowym przy dworcu kolejowym. Teraz, w ramach kolejnego kroku, miasto rozpisało przetarg na przebudowę infrastruktury kolejowej kolidującej z nowym węzłem. Zamówienie realizowane jest w formule projektuj i buduj.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa i modernizacja infrastruktury kolejowej w związku z planowaną budową zintegrowanego węzła przesiadkowego. Wykonawca będzie musiał opracować kompleksową dokumentację projektową, uzyskać wszelkie pozwolenia i zgody, a następnie przeprowadzić prace.
Przebudowie poddana zostanie wschodnia część stacji będąca w kolizji z planowanym węzłem kolejowym. To głównie tory boczne i postojowe (przetarg nie dotyczy więc części pasażerskiej z peronami). Założono kompleksową przebudowę infrastruktury kolejowej z likwidacją i budową nowych torów. Przewidziano wybudowanie budynku administracji Sekcji Eksploatacji Bielsko-Biała, a także remont szeregu budynków (hali wagonowej, budynku diagnostyki czy warsztatowego). Kilka starych obiektów, w tym wieża ciśnień, obrotnica, nieczynna nastawnia, zostanie zlikwidowana. Rozebrane zostaną też pawilony gastronomiczne.
zakres prac, mat. MZDTermin składania ofert mija 16 sierpnia. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie potencjału kadrowego (40%). Na realizację zamówienia przeznaczono 18 miesięcy.
Równolegle trwa przetarg na projekt zintegrowanego węzła przesiadkowego w Bielsku-Białej (wraz ze strefą obsługi pasażerskiej). W ramach inwestycji powstać miałaby m.in. zadaszona kładka nad stacją kolejową ze schodami i chodnikami ruchomymi, nowe budynki obsługi pasażerów z dworcem autobusowym po wschodniej stronie torów, a także tereny zielone. O udział w postępowaniu stara się osiem podmiotów. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.