Poznaliśmy oferty firm, które są chętne przebudować przystanek trójmiejskiej SKM – Gdynię Grabówek. Nowy peron zyska całościowe zadaszenie oraz pochylnie, co poprawi dostępność do obiektu.
Trzy oferty złożono w przetargu na przebudowę przystanku SKM Gdynia Grabówek. Prace miałyby się opierać na przygotowanym już wcześniej projekcie. Przebudowa dotyczyłaby nie tylko peronu, ale także branży torowej, sieci trakcyjnej, srk, odwodnienia. Nowością będzie długa wiata i poprawa dostępu do przystanku dla osób o ograniczonej mobilności.
SKM Trójmiasto na inwestycję przygotowała 22,607 mln zł. Wszystkie trzy oferty mieszczą się w założonym budżecie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Roverpol z Warszawy i Rover Infraestructuras z Walencji. Tutaj prace wyceniono na 24,219 mln zł. Z kolei 25,088 mln zł chce Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud z Szymbarka. Ostatni oferent, z Gdańska, Colas Rail Polska za prace chce 25,217 mln zł. Wszyscy zadeklarowali 7 lal gwarancji i rękojmi za wady. O wyborze oferty decyduje najniższa cena (94 proc.) oraz okres gwarancji (6 proc.). Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 11 miesięcy na przeprowadzenie robót.
Jak już pisaliśmy, obecny peron wyspowy pochodzi z 1952 roku. Składa się z nawierzchni asfaltowej. Inwestycja zakłada rozbiórkę obiektu i budowę w nowej lokalizacji. Zamawiający planuje wydłużyć peron w kierunku Gdyni Głównej i skrócić go od strony Gdyni Chyloni. Dalej będzie to peron wyspowy o długości 200 metrów i zmiennej szerokości od 10,401 do 10,498 m. Dodatkowo obiekt będzie podwyższony z 0,76 m do 0,96 m.
Nowym rozwiązaniem będzie przykrycie peronu na całej długości wiatą. Ta obecna ma zaledwie 57,76 metra. Nową zaprojektowano na długości 243,5 metra, dzięki czemu osłoni także planowaną do budowy pochylnię z przejścia podziemnego. Obiekt będzie dwusłupowy wsparty o 56 słupów z rur kwadratowych.
Przewidziano także rozbiórkę wyjść od strony ulicy Zakręt do Oksywia oraz na peron wyspowy. W miejscach tych zaprojektowano pochylnie. Zaprojektowano także budowę nowego wejścia na peron z przejścia podziemnego oraz wejścia od strony ulicy Zakręt do Oksywia wraz ze schodami i zadaszeniem.
W rejonie peronu Gdynia Grabówek zaprojektowano także przebudowę elementów nawierzchni. Wymienione zostaną tory z wykorzystaniem istniejących podkładów strunobetonowych. Stan istniejących podkładów, po ocenie wizualnej określono, jako dobry. Przebudowę przejście także sieć trakcyjna. Zostaną wymienione słupy wraz z fundamentami. W ramach srk zaplanowano wykonanie wstawek kablowych na długości peronu.
Modernizacja przystanku SKM Gdynia Grabówek jest współfinansowana ze środków unijnych oraz Funduszu Kolejowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.