Gmina Bochnia rozpisała ponowny przetarg na dostawę siedmiu autobusów. Zadanie jest podzielone na dwie części i obejmuje zakup sześciu autobusów dla komunikacji miejskiej, a także jednego autobusu turystycznego. Pierwsze postępowanie umorzono z powodu przekroczenia budżetu. Zakup jest dofinansowany z Polskiego Ładu.
Gmina Bochnia znalazła się w gronie samorządów, które
otrzymały środki finansowe na zakup nowych autobusów z programu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu. Samorząd uruchomił w tej sprawie pierwszy przetarg,
który ruszył w lutym bieżącego roku. W każdej z części postępowania wpłynęła tylko jedna oferta, a każda z nich przewyższała budżet zamawiającego. Gmina podjęła więc decyzję o tym, aby anulować postępowanie. Właśnie ogłoszono kolejny przetarg.
Siedem autobusów, w tym 6 miejskich
Przedmiotem zamówienia znowu jest dostawa siedmiu autobusów, a zadanie podzielono na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy zakupu sześciu autobusów miejskich, a druga jednego autobusu turystycznego. W poprzednim postępowaniu proporcje te wyglądały inaczej, a gmina chciała zakupić nie jeden, a dwa autobusy turystyczne oraz pięć miejskich. Wykonawcy mogą składać oferty na poszczególne części przetargu.
8-metrowe pojazdy miejskie
Długość autobusów miejskich oszacowano w przedziale 7,7 - 8,3 metra długości. Przy drugich drzwiach pojazdów znajdzie się obniżona podłoga, a autobusy mają zabierać na swój pokład od 14 do 20 osób na miejscach siedzących, a także co najmniej 18 osób na stojąco. W autobusach znajdzie się także jedno miejsce dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Preferowany układ drzwi to 1-2.
Autobusy miejskie mają być wyposażone w kabinę typu półzamkniętego. Na ich wyposażeniu znajdzie się także klimatyzacja oraz ogrzewanie wodne. a także system nagłośnienia czy monitoringu. Pojazdy będą przystosowane do przewozu pasażerów poruszających się na wózku inwalidzkim, a także osób z wózkami dziecięcymi. Moc silnika wysokoprężnego oszacowano na minimum 140 kW, a silnik ma spełniać normę emisji Euro VI.
Niecały rok na realizację zamówienia
Zadanie ma zostać zrealizowane w ciągu 11 miesięcy od dnia podpisania umowy i tyczy się to zarówno dostaw autobusów miejskich jak i turystycznego “rodzynka”. W przetargu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, iż w przypadku pierwszej, miejskiej części, w przeciągu trzech ostatnich lat wykonali co najmniej jedno zamówienie opiewające na dostawę minimum 2 autobusów napędzanych silnikiem wysokoprężnym, a zamówienie było warte co najmniej 700 tysięcy złotych brutto.
W przypadku autobusu turystycznego trzeba wykazać, iż w przeciągu trzech ostatnich lat producent dostarczył minimum 1 autobus z silnikiem Diesla, a wartość tego zamówienia to co najmniej 700 tysięcy złotych brutto.
Oferty w postępowaniu można składać do 17 maja bieżącego roku, a o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują cena oferty - 60%, okres gwarancji i rękojmi na cały autobus - 10%, a także taki sam okres dotyczący nadwozia i szkieletu kratownicy - 15%. Ostatnim kryterium jest okres gwarancji i rękojmi na powłokę lakierniczą całego pojazdu. Wspomniane kryteria są identyczne dla obu części zamówienia.