Dolnośląski Bolesławiec zmagał się w okresie pandemii z bardzo dużym spadkiem liczby pasażerów komunikacji miejskiej. Zaufanie podróżnych udało się odzyskać, w czym pomogły znaczące zakupy taborowe. W najbliższym czasie polityka elektryfikacji transportu ma być kontynuowana.
Władze dolnośląskiego Bolesławca informowały w 2021 r., że tamtejsza komunikacja miejska znacznie straciła na popularności. Miał być to efekt pandemii COVID-19, która skłoniła wielu mieszkańców do wyboru własnego samochodu. Mimo obaw niekorzystny z punktu widzenia popularyzacji transportu zbiorowego trend udało się szybko odwrócić.
Bezpłatna komunikacja wciąż utrzymana
– Oferta przewozowa oraz zainteresowanie transportem publicznym w naszym mieście powróciło do stanu przed pandemią – mówi Anna Drzewiecka, specjalista ds. Techniczno-eksploatacyjnych w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Bolesławcu. Dodajmy, że lokalny samorząd zawiesił w marcu 2020 r. Realizację wszystkich kursów, ale ok. trzech miesięcy później przywrócono je do rozkładu. W okresie nauki zdalnej obowiązywał rozkład wakacyjny, w pozostałym czasie nie wprowadzono zaś cięć.
Do wyboru komunikacji zbiorowej zachęcać ma bezpłatny charakter transportu miejskiego. Ze sprzedaży biletów w Bolesławcu zrezygnowano w 2018 r. Póki co nie ma pomysłów przywrócenia odpłatności. – Pasażerowie nadal mogą korzystać bezpłatnie z komunikacji miejskiej na terenie miasta – zapewnia nasza rozmówczyni.
Wkrótce elektryków będzie już dziewięć
W 2021 r. lokalne władze wiązały nadzieje na popularyzację usług z zakupami taborowymi. Zapowiedziały wówczas pozyskanie jednego autobusu elektrycznego, ale ostatecznie flota bolesławieckiego MZK została wymieniona w dużo większym wymiarze. Trzy lata temu zakupiono pierwsze dwa elektryki, trzeci dotarł rok później. – W marcu tego roku do spółki trafił czwarty autobus elektryczny – usłyszeliśmy w MZK. Trwa opisywany na łamach naszego portalu w lipcu przetarg na pięć następnych egzemplarzy.
Niespełna 40-tysięczny Bolesławiec położony jest w zachodniej części województwa dolnośląskiego. Historia tamtejszej komunikacji miejskiej sięga roku 1982, a MZK został wydzielony ze struktur dawnego WPK Jelenia Góra ok. dekadę później. Aktualnie park taborowy stanowią także autobusy niskopodłogowe z silnikiem Diesla, głównie solarisy kupowane w drugiej dekadzie XXI w.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.