Bombardier Transportation dostarczył 800. wagon metra Movia do indyjskich Delhi. Pociąg został wyprodukowany w fabryce Bombardiera w Savli niedaleko Vadodara i zanim zostanie oddany do użytku przejdzie jeszcze rygorystyczne testy. Dostawa kolejnych szesnastu pojazdów jest planowana przed końcem bieżącego roku.
- Jesteśmy zadowoleni z odebrania już 800. wagonów Bombardiera, które kursują na liniach 2,3 i 4 (schemat sieci poniżej). Pociągi przynoszą korzyści pasażerom i społeczeństwu pod względem komfortu i zrównoważenia środowiskowego - podkreślił S. S. Joshi, dyrektor ds. taboru Delhi Metro Rail Corporation (DMRC). - Realizujemy z powodzeniem rządowy projekt "Make in India" i klasycznym jego przykładem jest rozległa sieć metra w Delhi - podsumował S. S. Joshi.
- Doceniamy ogromny wysiłek naszego indyjskiego zespołu, który dostarczył już 800 wagonów do metra w Delhi. Bardzo cenimy zaufanie i wsparcie podczas tej trzynastoletniej współpracy. To jest nasze wspólne duże osiągnięcie - przyznał Rajeev Joisar, dyrektor zarządzający BT w Indiach. Fabryka producenta w największym kraju południowej Azji istnieje od 2007 roku i zatrudnia w sumie blisko 1500 pracowników. - Te w 100 proc. powstające w Indiach energooszczędne pociągi codziennie przewożą w bezpieczny sposób 1,5 mln osób w Delhi. Kolejnych szesnaście wagonów zostanie dostarczonych jeszcze przed końcem bieżącego roku - przypomniał Joisar.
Bombardier jest jednym z największych dostawców taboru kolejowego dla metra w Delhi. Poza tym obsługuje system sygnalizacji Cityflo 650 CBTC, zainstalowany na 140 km linii 5,6,7 i 9 w stolicy Indii. Pociągi Movia, po skonfigurowaniu w składy złożone z ośmiu wagonów, są w stanie przewozić nawet 2960 pasażerów na trzech najbardziej ruchliwych liniach metra w Delhi.
Bombardier jest także wieloletnim partnerem Indian Railways, dostarczając układ napędowy do lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) narodowego przewoźnika. Pociągi producenta pomagają przemieszczać się każdego dnia blisko pięciu milionom mieszkańców w Mumbaju, Kalkucie i Delhi, pokonując każdej doby prawie 300 tys. km torów w sieci kolei indyjskich. Niedawno zawarto umowy z National Capital Region Transport Corporation (NCRTC) na dostawę 210 wagonów oraz z Uttar Pradesh Metro Rail Corporation (UPMRC) na dostawę 201 wagonów metra i systemu sygnalizacji dla projektu metra Agra-Kanpur.