Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie KROSS.
Największą przewagą roweru elektrycznego jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy – tak twierdzi ponad połowa badanych, natomiast 42% docenia szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. Wnioski z badania zleconego przez polskiego producenta rowerów KROSS jednoznacznie pokazują, że jednoślady z napędem elektrycznym są coraz powszechniejsze. Polacy myślą o ich zakupie już nie w kategorii marzeń, a realnych planów.
Elektromobilność to zielona alternatywa dla transportu drogowego, która zyskuje coraz więcej zwolenników w całej Europie. Jak szacują eksperci liczba rowerów elektrycznych w Europie w 2027 roku będzie większa niż rowerów tradycyjnych i przewidują, że w 2030 roku osiągnie 17 mln. Dane dotyczące polskiego rynku także wypadają optymistycznie. Według prognoz udział rowerów elektrycznych w krajowym rynku rowerowym w 2026 roku osiągnie 28%, a jego wartość wyniesie 25 mln zł. Co oznacza, że e-rewolucja obserwowana dotychczas w Niemczech, Francji czy Włoszech, stała się faktem również w Polsce. Przyczyn tego zjawiska jest wiele – rower stał się jednym z symboli slow life. Coraz więcej ludzi chce prowadzić zdrowszy i wolniejszy tryb życia.
Rosnąca świadomość ekologiczna mieszkańców miast także ma przełożenie na ich codzienne wybory zarówno konsumenckich, jak i dotyczących wyboru środków transportu. Ponadto poprawiający się stan infrastruktury wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a spadek cen rowerów elektrycznych w ostatnich latach i zróżnicowanie oferty sprawiły, że niemal każdy może znaleźć odpowiedni model na własną kieszeń. To nie przypadek ani chwilowa moda, wręcz przeciwnie – eksperci w elektrycznych rowerach upatrują klucza do przyszłości miejskiego transportu. A rosnące ceny paliw być może jeszcze szybciej przekonają kolejnych użytkowników do przesiadki na dwa kółka, w tym na rowery elektryczne.
Elektryczne rowery zyskują na popularności
Aż 86% badanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych w Polsce – wynika z badań przeprowadzonych w lutym przez agencję Difference na zlecenie KROSS. Dla dzisiejszych konsumentów liczy się użyteczność i komfort. 84% ankietowanych uznało, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. Ponad połowa przyznała, że posiadanie roweru ze wspomaganiem elektrycznym może wpłynąć – i to pozytywnie – na sposób korzystania z roweru jako środku transportu. Blisko 1/3 badanych uważa, że dzięki silnikowi użytkownicy częściej będą sięgali po jednoślady, a 36% pytanych docenia możliwość przejechania większych odległości. Wśród wielu zalet e-bike’ów ankietowani zwracają szczególną uwagę na wygodę, funkcjonalność i oszczędność. Z badania wynika, że największą przewagą roweru elektrycznego nad konwencjonalnym jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy (53%). Następne zaś plasują się: szybkość dotarcia do celu (42%) oraz większa ekonomiczność w porównaniu do samochodu (42%).
– Cieszy nas wzrost popularności e-bike’ów wśród Polaków – mówi Jacek Bugaj z zarządu KROSS, odpowiedzialny za sprzedaż. To nowoczesny i ekologiczny środek transportu, który zrewolucjonizuje transport miejski i do którego należy przyszłość. Dokładamy starań, żeby rowery elektryczne, które są w naszej ofercie, odpowiadały potrzebom klientów. Nie tylko dbamy o jak najwyższą jakość, lecz także rozszerzamy ofertę – w tym sezonie marka KROSS wprowadziła funkcjonalne elektryczne rowery cargo, będące idealnym rozwiązaniem dla świadomych ekologicznie konsumentów, a także dla klientów biznesowych, np. firm usługowych – dodaje Jacek Bugaj.
Otwartość na nowe
Polacy widząc wzrost popularności rowerów elektrycznych, chcą być częścią e-rewolucji, szczególnie że dostępność i cena nie stanowi już bariery. Połowa ankietowanych przyznała, że chętnie wypróbuje ten środek transportu, jak tylko nadarzy się okazja. Natomiast co trzeci z badanych zadeklarował, że jazdę „elektrykiem” ma już za sobą. Wśród nich znaleźli się zarówno właściciele e-bike’ów (13%), jak i osoby, które nie posiadają własnego jednośladu ze wspomaganiem elektrycznym (23%), ale miały okazję go wypróbować. Co interesujące, blisko połowa badanych planuje zakup roweru elektrycznego w przyszłości lub go nie wyklucza. Zdecydowanie najczęściej rozważaną marką roweru elektrycznego jest KROSS.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję Difference na zlecenie KROSS na reprezentatywnej grupie Polaków oraz na konsumentach rowerów elektrycznych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.