Dopravný podnik Bratislava podpisał dwie umowy na zakup łącznie 36 trolejbusów bateryjnych. Jedno zamówienie obejmuje 23 pojazdy przegubowe, które połączą dworzec z lotniskiem, a drugie 16 „megatrolejbusów” o długości ok. 24 m, które skomunikują wschodnie dzielnice miasta – będą obsługiwały linię 71, która należy do najbardziej obleganych w mieście.
Pojazdy przegubowe, oznaczone Škoda 27 Tr i zbudowane z wykorzystaniem nadwozia Solarisa, dostarczy Škoda Electric. Natomiast pojazdy dwuprzegubowe, oznaczone jako Škoda-Solaris 24m, dostarczy konsorcjum firm Solaris Bus & Coach, Solaris Slovakia i Škoda Electric. Pojazdy zostaną dostarczone w ciągu 18-20 miesięcy. Wartość tych kontraktów to ponad 29 mln euro.
– Dwuprzegubowe trolejbusy o długości 24 metrów jeżdżą po zachodnich metropoliach już od kilku lat. Bratysława dołącza do Linzu, Zurychu czy Genewy, stając się jednym z najbardziej zaawansowanych pod względem transportu miast. Podróż między Dworcem Głównym, ulicą Miletičovą a dzielnicą Dolné Hony będzie wygodniejsza. Będziemy również mogli poprawić przepustowość i komfort pasażerów na trasie Dworzec Centralny – Lotnisko, gdzie trolejbusy bateryjne zastąpią autobusy. Dzięki podwójnemu napędowi będą mogły obsługiwać również przystanki poza siecią trakcyjną – mówi Martin Rybanský, prezes zarządu DPB.
Ponad 24-metrowe trolejbusy zabiorą na pokład 160 pasażerów, w tym 60 na miejscach siedzących. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2-2. Napęd trolejbusu stanowią dwa silniki trakcyjnie o mocy 160 kW każdy. Dodatkowe baterie trakcyjne umieszczone są nad drugim członem – będą ładowane w trakcie jazdy pod siecią trakcyjną.
Oba typy pojazdów będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, dynamiczną informację pasażerską, system liczenia pasażerów, czujniki zamykania drzwi, kolorowe wyświetlacze zewnętrzne, ładowarki USB, wi-fi, kamery zewnętrzne. Pojazdy przegubowe, przeznaczone do obsługi linii lotniskowej, będą miały też półki bagażowe.
Dopravný podnik Bratislava to kolejny przewoźnik, który zdecydował się powiększyć swoją flotę o dwuprzegubowe Solarisy Trollino 24. Ostatnio takie pojazdy zamówiła Praga.
Wszystkie Skoda / Solaris