Zarządca infrastruktury kolejowej poinformował o planie budowy nowego przystanku kolejowego na terenie Brodnicy. Miałby on znaleźć się na trasie do Rypina i Sierpca, która na razie nie jest wykorzystywana w ruchu regionalnym. Trwają rozmowy z urzędem marszałkowskim, który chce wznowić tam przewozy.
Plany rozbudowy siatki przystanków kolejowych w Brodnicy nie są nowe. Dotychczas rozważano kilka wariantów, w tym powstanie więcej niż jednego obiektu. Póki co jednak inwestycje mające w założeniach poprawić dojazd przede wszystkim do terenów przemysłowych nie doczekały się realizacji.
Finansowanie z rządowego programu przystankowego
Teraz zarządca infrastruktury kolejowej konkretyzuje plany dotyczące dodatkowego przystanku, jaki ma znaleźć się przy trasie wybiegającej z miasta w kierunku Rypina. – W ramach rządowego Programu Budowy lub Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021 – 2025 do listy podstawowej zostało dopisane zadanie Budowa przystanku Brodnica Fabryczna na linii nr 33 – mówi Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Linia ta jest aktualnie niewykorzystywana w ruchu regionalnym.
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zapowiedział jednak niedawno
, że uruchomi przewozy pomiędzy Brodnicą a Rypinem w 2026 r. Przy nowym przystanku przystawałyby więc kursy na nowej trasie regionalnej, która w przyszłości mogłaby zostać wydłużona do leżącego w województwie mazowieckim węzłowego Sierpca. Urząd marszałkowski wskazywał bowiem,
że w dalszej perspektywie czasowej chciałby podjąć w tej sprawie rozmowy z sąsiednim regionem.
Gdzie powstanie nowy peron?
Nasz rozmówca zastrzega, że nazwa przystanku ma na razie charakter roboczy. Nie jest znana także jego dokładna lokalizacja. PLK zakładają, że obiekt powstanie w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Witosa.
– W trakcie procedowania jest uzgodnienie przedmiotowej lokalizacji z organizatorem przewozów, Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego – informuje Przemysław Zieliński. Dodajmy, że po linii nr 33 kursują aktualnie pociągi dalekobieżne. PKP Intercity uruchamia tam parę kursów TLK „Flisak” Gdynia Główna – Katowice – Gdynia Główna. Nie należy jednak spodziewać się ich zatrzymania na planowanym przystanku.