Gmina Brwinów otworzyła oferty w przetargu na obsługę 11 linii komunikacyjnych w latach 2020-2022. Do walki o zamówienie z dotychczasowym przewoźnikiem, PKS Grodzisk Mazowiecki, stanął PKS Tarnobrzeg.
Przedmiotem zamówienia jest obsługa 11 linii autobusowych oznaczonych B1-B11. Usługi obejmować będą również dowóz i odwóz dzieci i młodzieży z terenu gminy Brwinów do wybranych szkół. Usługa ma być realizowana od 1 stycznia 2020 r. do końca 2022 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia podobnego na kwotę 2,1 mln zł netto, polegającego na powtórzeniu wykonywania usług. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Wczoraj (14 października) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Tańszą ofertę złożyło konsorcjum PKS Grodzisk Mazowiecki i PKS Gostynin, które zaproponowało kwotę 6,676 mln zł brutto. Przewoźnicy zaproponowali dziesięć autobusów ZAZ A10 z lat 2016-2019 oraz jeden Karsan JEST z zeszłego roku. Drugą ofertę złożył PKS Tarnobrzeg, który zaproponował kwotę 7,723 mln zł brutto oraz sześć autobusów AMO Plan Ambassador z 2012 r., dwa Iveco Crossway z 2010 r. i 2018 r. oraz trzy Mercedesy MercusBus z 2017 r. Obie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, określonym na kwotę 8,850 mln zł (2,950 mln zł na rok).
O wyborze decydują cena (60%) i rok produkcji (40%). O wygraną może być spokojny więc PKS Grodzisk Mazowiecki, który deklasuje konkurenta nie tylko niższą ceną, ale też i wiekiem pojazdów. W tej chwili komunikację miejską na zlecenie miasta – od 2016 r. – obsługuje PKS Grodzisk Mazowiecki.