Centrum Transportu Zbiorowego (BKK) w Budapeszcie podpisało umowę z Scheidt&Bachmann GmbH na zaprojektowanie, budowę, wdrożenie i utrzymanie systemu poboru opłat dla transportu publicznego w stolicy Węgier.
Projekt obejmie wdrożenie kompletnego systemu biletowego dla 4 linii metra oraz 2500 pojazdów. W jego skład wejdzie m.in. blisko 800 bramek metra, 10 000 kasowników, 600 czytników kontrolerskich, 1,5 mln spersonalizowanych kart oraz system backoffice, który będzie odpowiedzialny za rozliczanie transakcji, w tym transakcji typu Pay As You Go, czyli polegających na odbiciu się przy wejściu i przy wyjściu z pojazdu kartą bankomatową. System sam oblicza i pobiera opłatę za przejazd.
Całosć ma kosztować 91 mln euro. Finansowanie projektu jest zabezpieczone przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju w wysokości 54,5 mln euro. Gmina Budapeszt zapewnia finansowanie pozostałej jego części. Procedura przetargowa projektu przebiegała zgodnie z zasadami udzielania zamówień publicznych oraz regulaminu EBOiR.
Scheidt & Bachmann, jedna z wiodących firm w zakresie rozwiązań dla systemów sprzedaży biletów, z główną siedzibą w Moenchengladbach, jest już znana w Budapeszcie. Od marca tego roku w mieście i jego okolicach działa ok. 200 automatów biletowych jej produkcji. Do końca roku ma być ich już 300.
Umowę, w obecności burmistrza Istvana Tarlosa, podpisał dyrektor BKK David Vitézy oraz Matthias Augustyniak, dyrektor zarządzający Scheidt&Bachmann Gmbh).Nad porozumieniem czuwał Sebastian Borowski, który kieruje firmą Avista Sp. z o.o. (od kilku lat część koncernu Scheidt&Bachmann) i odpowiada za rozwój na rynku węgierskim w niemieckiej firmie.
Podczas zbliżającego się
Kongresu Transportu Publicznego w Bydgoszczy (30 października) jednym z tematów będą sposoby dystrybucji i kontroli biletów.