Zwycięzcą przetargu na zaprojektowanie i budowę olsztyńskiej zajezdni tramwajowej zostało konsorcjum firm Budimex S.A. z Warszawy i KZN Rail z Krakowa. Podpisano też już umowę dotyczącą dokończenia projektowania linii tramwajowej w Olsztynie.
Jak informuje portal Tramwaje.olsztyn.eu, konsorcjum warszawskiego Budimeksu i krakowskiego KZN Rail zadeklarowało, że wykona zadanie za 88 840 435,88 zł.
Pozostałe oferty opiewały na 112 196 910 zł (konsorcjum NDI S.A. z Sopotu, Taumer z Krakowa i Zakładu Sieci i Zasilania z Wrocławia), 115 374 000 zł (krakowska firma ZUE) i 117 802 626,14 zł (konsorcjum hiszpańskiej firmy Balzola z Bilbao i jej polskiego oddziału).
Od dnia podpisania umowy wykonawca będzie miał dokładnie półtora roku na zaprojektowanie i zbudowanie zajezdni, z tym, że w ciągu pół roku będzie musiał zaprezentować projekt, a w ciągu 10 miesięcy tzw. projekt wykonawczy.
Pomieści 18 tramwajówZajezdnia dla tramwajów powstanie na terenie dzisiejszej bazy MPK Olsztyn przy ul. Kołobrzeskiej 40. Tramwaje dojeżdżać będą jednak do niej z drugiej strony - od ulicy Towarowej. Specjalnie na potrzeby dojazdu do zajezdni powstanie dwutorowy tor dojazdowy wzdłuż ulic Dworcowej i Towarowej. Będzie to tzw. tor techniczny - tramwaje będą nim kursować tylko podczas wyjazdów z zajezdni i zjazdów do niej, a na mniej więcej kilometrowej trasie nie będzie przystanków.
W samej zajezdni znajdą się miejsca postojowe dla 18 tramwajów (na początku w Olsztynie będzie ich 15, więc pozostaje rezerwa na przyszłość). Miejsca postojowe będą zadaszone. Oprócz tego w całym kompleksie znajdą się m.in. hala warsztatowa, tor testowy i budynek administracyjny.
Progreg dokończy projekt liniiW październiku 2013 roku został ogłoszony przetarg ograniczony na opracowanie dokumentacji projektowej budowy linii tramwajowej. Zwyciężyło w nim konsorcjum firm Progreg i Progreg Grzegorz Kudelski z Krakowa, które zadeklarowało, że wykona zadanie za 7 564 500 zł. Prezydent Olsztyna zaakceptował ofertę i przed tygodniem podpisał umowę dotyczącą dokończenia projektowania linii tramwajowej w Olsztynie.
Umowa jest podzielona na etapy – 35, 56, 70 i 140 dni zależnie od odcinka oraz obejmuje pełnienie nadzoru autorskiego i wyjaśnienie kwestii technicznych w przetargach na roboty budowlane. Na przygotowanie projektu odcinka linii tramwajowej ul. Witosa - ul. Płoskiego - al. Sikorskiego - ul. Tuwima zwycięzca przetargu będzie miał 70 dni od dnia podpisania umowy, projekt ul. Obiegowej wraz z wiaduktem w ciągu ul. Żołnierskiej ma powstać w ciągu 35 dni od dnia podpisania umowy, projekt odcinka linii tramwajowej ul. Żołnierska - ul. Kościuszki - ul. Dworcowa - ul. Towarowa – w ciągu 70 dni od dnia podpisania umowy, odnogi do Wysokiej Bramy - w ciągu 140 dni od dnia podpisania umowy, a zajezdni postojowej dla autobusów przy al. Sikorskiego - w ciągu 56 dni od dnia podpisania umowy.
Tekst pochodzi z serwisu
"Rynek Kolejowy".