W listopadzie – zgodnie z kontraktem – powinny zakończyć się prace na budowie odcinka zachodniego II linii metra na Wolę. Budowniczowie metra nie zgłoszą jednak w tym terminie gotowości do odbiorów: okazało się, że na czas nie zostało wykonane docelowe przyłącze dla podstacji zasilającej cały odcinek, co uniemożliwia przeprowadzenie testów wewnętrznych. Ratusz podtrzymuje wiosnę jako termin uruchomienia nowych stacji. Harmonogram odbiorów ma być tak ułożony, by podróżni z przystanków na Woli skorzystali 4 kwietnia 2020 r.
Trwają zaawansowane prace wykończeniowe na stacjach odcinka zachodniego II linii metra na Wolę – C6 Księcia Janusza, C7 Młynów i C8 Płocka. Zgodnie z kontraktem, zawartym we wrześniu 2016 r. wszelkie roboty powinny zakończyć się 29 listopada 2019 r.
Ratusz poinformował, że w kontraktowym terminie zakończą się prace budowlane wynikające z wydanych pozwoleń na budowę. Formalnie jednak – jak wynika z komunikatu – realizacja kontraktu nie zakończy się, gdyż wykonawca nie będzie mógł zgłosić gotowości inwestycji do odbiorów. 29 października Gulermak przedłożył tzw. protokół konieczności, w którym wskazał brak możliwości przeprowadzenia testów wewnętrznych. Firma Innogy Stoen Operator nie wykonała bowiem w ustalonym terminie podstawowego przyłącza energetycznego podstacji znajdującej się na stacji C7 Młynów – przez to stacja posiadała przyłącze energetyczne o mniejszej mocy i tymczasowo była zasilana z podstacji na Rondzie Daszyńskiego. Jak się dowiedzieliśmy, docelowy kabel został ułożony po połowie listopada, ale jeszcze nie został odebrany przez wykonawcę. To uniemożliwia przeprowadzenie wymaganych prawem odbiorów, ale też np. testów urządzeń i jazd testowych w pełnym wymiarze.
Miasto wciąż utrzymuje termin wiosenny uruchomienia odcinka zachodniego. Trzy stacje na Woli miałyby zostać otwarte – według założeń – w sobotę 4 kwietnia 2020 r. Otwarcie nastąpiłoby więc w terminie czterech miesięcy od zakończenia budowy, co jest terminem zbliżonym do doświadczeń płynących z odcinka wschodniego-północnego na Targówek (gdzie część odbiorów prowadzono jednak znacznie wcześniej, z wyprzedzeniem).
Aby dotrzymać deklarowany termin otwarcia, Metro informuje o konieczności „zmiany planu działań zmierzających do uzyskania pozwoleń na użytkowanie”. I tak w grudniu i styczniu planowane są odbiory służb zewnętrznych (m.in. Sanepid, Państwowa Straż Pożarna). W lutym 2020 r. miałyby zostać złożone wnioski o wydanie pozwoleń na użytkowanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, a cała procedura planowo miałaby zakończyć się przed 4 kwietnia. „Ze względów proceduralnych oraz doświadczeń z odbiorów stacji wschodniego fragmentu M2 Metro Warszawskie wpisze ustalony harmonogram do dokumentacji kontraktowej” – informuje miasto.
Warto podkreślić, że kwietniowa data jest symboliczna. Kilka dni później – 7 kwietnia – mijać będzie 25. rocznica uruchomienia warszawskiego metra.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.