Odsuwa się w czasie budowa nowego przystanku kolejowego Warszawa Targówek na linii do Legionowa. Zaprezentowany w zeszłym roku kolejowy master plan zakłada wyposażenie linii kolejowej w dodatkową parę torów, co wymusza zmianę projektów i uzyskania nowych pozwoleń. W związku ze zmianą harmonogramu pociągi SKM do Legionowa dłużej będą korzystały z trasy objazdowej przez linię obwodową.
We wrześniu 2017 r. PKP PLK
podpisały umowę z Torpolem na zaprojektowanie i modernizację odcinka linii kolejowej pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem w ramach poprawy przepustowości linii E20. W projekcie znalazła się także budowa nowego przystanku Warszawa Targówek (Stalowa) w rejonie ul. Radzymińskiej. Całość prac miała zakończyć się na jesieni 2019 r.
Pierwotnie PKP PLK zapowiadały, że budowa nowego przystanku Warszawa Targówek ruszy w ostatnim kwartale 2018 r. Termin ten był jednak wielokrotnie
zmieniany. Od grudnia 2019 r. w związku z ograniczeniem przepustowości pociągi linii S3 z Legionowa do Warszawy Lotniska Chopina przekierowano na linię obwodową – przez Warszawę Gdańską i Zachodnią (peron 8).
Będą dwa dodatkowe tory
Jak informują PKP PLK, w ramach inwestycji wybudowano już przejście w nasypie, które docelowo połączy dzielnice Praga i Targówek z dwoma peronami. Sama budowa przystanku jednak nie ruszyła. To za sprawą master planu z 2019 r., które określa kierunku rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym. Zgodnie z tym dokumentem linia kolejowa w tym miejscu ma zostać wyposażona w dodatkową parę torów.
– Po rozszerzeniu zakresu inwestycji budowa przystanku jest na etapie uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. Zgodnie z założeniami master planu aby uniknąć robót straconych przewidziano dodatkowe zabezpieczenie nasypu grodzicami stalowymi (larseny) aby zlikwidować skarpy nasypu i zrobić miejsce pod budowę dodatkowych torów, zmieniono lokalizację wind i przeprojektowano pochylnie na bardziej ergonomiczne – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Budowa w przyszłym rokuJak wskazuje Jakubowski, zakończenie prac projektowych i uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę planowane jest na grudzień 2020 r. – Roboty budowlane będą realizowane od stycznia do grudnia 2021 r. – zapowiada Jakubowski.
To oznacza, że SKM
dłużej będzie korzystać z objazdowej trasy przez linię obwodową. – Zmiany w komunikacji wynikające z inwestycji będą obowiązywały do końca robót budowalnych – wskazuje Karol Jakubowski.