fot. Kapitel, public domain Wikimedia commonsMost Pionierów w Szczecinie
Po dwunastu miesiącach od rozpoczęcia budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wykonano ok. 40% wszystkich zadań, w tym większość najtrudniejszych dla wykonawcy prac mostowych. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest na kwiecień 2015 r.
Prace przeprowadza konsorcjum firm Szczeciński Szybki Tramwaj i Strabag. Do tej pory wykonano ok. 40% wszystkich zadań, w tym aż 80% robót mostowych. Zalicza się do tego budowa wykopu obudowanego pod torowisko tramwajowe i ścian szczelinowych oraz estakady w ul. Hangarowej.
Jak informuje wykonawca, prace postępują zgodnie z harmonogramem. Na odcinku od pętli Basen Górniczy do ul. Eskadrowej, wliczając w to most Pionierów, wykonano już montaż torowiska wraz z zabalastowanym tłuczniem, zamontowano również wszystkie słupy trakcyjne. Ponadto powstały trakcyjne stacje prostownikowe „Jasna” i „Eskadrowa”, przy których zakończono prace murarskie i rozpoczęto wykonywanie elewacji. Gotowy jest też tunel dla pieszych pod torem bocznicy kolejowej do EC "Dąbska". W chwili obecnej trwają prace żelbetowe przy realizacji wykopu obudowanego oraz montaż konstrukcji stalowej ustroju nośnego estakady w ciągu ul. Hangarowej. Rozpoczęły się również roboty palowe przy powstającej kładce dla pieszych na przystanku „Lotnisko”. W celu umożliwienia przejazdu komunikacji miejskiej przebudowano ul. Batalionów Chłopskich, tworząc jednokierunkowy „by-pass”.
- Podstawowym wyróżnikiem budowanej trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest bezkolizyjność wszystkich jego skrzyżowań z istniejącymi już drogami komunikacyjnymi. Zapewnienie spełnienia wymogów technicznych, z jednoczesnym dotrzymaniem harmonogramu zaplanowanych prac, wymagało od Wykonawcy przeprowadzenia nie tylko robót mostowych, drogowych, torowych, trakcyjnych czy ogólnobudowlanych, ale również w znacznym stopniu robót wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych. Największym dla nas wyzwaniem były zadania związane z budową wykopu obudowanego tzw. „wanny”, po dnie której będzie jeździł Szczeciński Szybki Tramwaj – mówi Dariusz Korpusiński, kierownik budowy z firmy Strabag.
Szczeciński Szybki Tramwaj to projekt budowy nowej bezkolizyjnej 4-km trasy tramwajowej, łączącej prawo- i lewobrzeżną część miasta. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu roku i będzie kosztowała ponad 165 mln zł brutto. Konsorcjum realizuje ją ze środków własnych, które miasto zwróci dopiero po zakończeniu budowy i oddaniu SST do użytkowania. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.