Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na półmetku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Strabag

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na półmetku
fot. Kapitel, public domain Wikimedia commonsMost Pionierów w Szczecinie
Po dwunastu miesiącach od rozpoczęcia budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wykonano ok. 40% wszystkich zadań, w tym większość najtrudniejszych dla wykonawcy prac mostowych. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest na kwiecień 2015 r.

Prace przeprowadza konsorcjum firm Szczeciński Szybki Tramwaj i Strabag. Do tej pory wykonano ok. 40% wszystkich zadań, w tym aż 80% robót mostowych. Zalicza się do tego budowa wykopu obudowanego pod torowisko tramwajowe i ścian szczelinowych oraz estakady w ul. Hangarowej.

Jak informuje wykonawca, prace postępują zgodnie z harmonogramem. Na odcinku od pętli Basen Górniczy do ul. Eskadrowej, wliczając w to most Pionierów, wykonano już montaż torowiska wraz z zabalastowanym tłuczniem, zamontowano również wszystkie słupy trakcyjne. Ponadto powstały trakcyjne stacje prostownikowe „Jasna” i „Eskadrowa”, przy których zakończono prace murarskie i rozpoczęto wykonywanie elewacji. Gotowy jest też tunel dla pieszych pod torem bocznicy kolejowej do EC "Dąbska". W chwili obecnej trwają prace żelbetowe przy realizacji wykopu obudowanego oraz montaż konstrukcji stalowej ustroju nośnego estakady w ciągu ul. Hangarowej. Rozpoczęły się również roboty palowe przy powstającej kładce dla pieszych na przystanku „Lotnisko”. W celu umożliwienia przejazdu komunikacji miejskiej przebudowano ul. Batalionów Chłopskich, tworząc jednokierunkowy „by-pass”.

- Podstawowym wyróżnikiem budowanej trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest bezkolizyjność wszystkich jego skrzyżowań z istniejącymi już drogami komunikacyjnymi. Zapewnienie spełnienia wymogów technicznych, z jednoczesnym dotrzymaniem harmonogramu zaplanowanych prac, wymagało od Wykonawcy przeprowadzenia nie tylko robót mostowych, drogowych, torowych, trakcyjnych czy ogólnobudowlanych, ale również w znacznym stopniu robót wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych. Największym dla nas wyzwaniem były zadania związane z budową wykopu obudowanego tzw. „wanny”, po dnie której będzie jeździł Szczeciński Szybki Tramwaj – mówi Dariusz Korpusiński, kierownik budowy z firmy Strabag.

Szczeciński Szybki Tramwaj to projekt budowy nowej bezkolizyjnej 4-km trasy tramwajowej, łączącej prawo- i lewobrzeżną część miasta. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu roku i będzie kosztowała ponad 165 mln zł brutto. Konsorcjum realizuje ją ze środków własnych, które miasto zwróci dopiero po zakończeniu budowy i oddaniu SST do użytkowania. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin: Więcej szybkiego tramwaju

Przestrzeń

Szczecin: Więcej szybkiego tramwaju

Redakcja 11 lipca 2017

Strabag: SST jest nowoczesny, komfortowy i szybki

Przestrzeń

Strabag: SST jest nowoczesny, komfortowy i szybki

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2015

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Komunikacja

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Marek Synowiecki 28 sierpnia 2015

Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zakończona

Przestrzeń

Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zakończona

Witold Urbanowicz 16 kwietnia 2015

Trasa SST: Przesuną willę Grueneberga na szynach

Przestrzeń

Zobacz również:

Szczecin: Więcej szybkiego tramwaju

Przestrzeń

Szczecin: Więcej szybkiego tramwaju

Redakcja 11 lipca 2017

Strabag: SST jest nowoczesny, komfortowy i szybki

Przestrzeń

Strabag: SST jest nowoczesny, komfortowy i szybki

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2015

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Komunikacja

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Marek Synowiecki 28 sierpnia 2015

Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zakończona

Przestrzeń

Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zakończona

Witold Urbanowicz 16 kwietnia 2015

Trasa SST: Przesuną willę Grueneberga na szynach

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5