Trwają prace przy budowie stacji Warszawa Główna. Budowniczym do wykonania pozostały jeszcze sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem i kładka między Wolą a Ochotą. Nowy termin zakończenia robót to wrzesień 2020 r.
Trwają prace przy odbudowie stacji czołowej Warszawa Główna. Umowa podpisana Trakcją PRKiI w marcu 2018 r. zakładała oddanie stacji do eksploatacji
jesienią 2019 r. Budowa nabrała opóźnienia, co było wyjaśniane wydłużanym procesem relokacji zabytkowego taboru Stacji Muzeum oraz problemami po stronie wykonawcy.
– Zakończenie wszystkich prac, wraz z budową kładki, przewidywane jest na wrzesień 2020 roku. Pociągi będą mogły wjechać na przebudowaną stację po dokonaniu wymaganych odbiorów – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Jak informuje zarządca infrastruktury, obecnie prowadzone są roboty przy budowie budynku nastawni i nowym układzie torowym. – Kontynuowane są prace przy budowie peronów. Wykonawcy pozostało jeszcze wykonanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, budowa sieci trakcyjnej oraz budowa kładki dla pieszych i rowerzystów – wskazuje Jakubowski.
Nowa kładka ma połączyć Ochotę i Wolę. Na razie wykonano prace przygotowawcze związane z jej budową. – W czasie wykonywania kładki przez kilka nocy przewiduje się kilkugodzinne zamknięcia na linii średnicowej oraz na linii WKD związane z przygotowaniem do wykonania fundamentów podpór. Jednorazowo przewidziane jest też kilkugodzinne zamknięcie nocne z wyłączeniem zasilania sieci we wszystkich torach na linii średnicowej pomiędzy Warszawą Zachodnią i Warszawą Centralną/Śródmieście na czas ułożenia przęsła kładki – mówi Karol Jakubowski.
Podróżni na stacji skorzystają z dwóch peronów wyspowych. W ramach
prac dodatkowych powstać ma też dodatkowy wiadukt, umożliwiający bezkolizyjny przejazd z torów podmiejskich do stacji Warszawa Główna. – Efektem przebudowy stacji będzie możliwość uruchomienia większej liczby połączeń z Warszawy w kierunku zachodnim i południowym – wskazuje przedstawiciel PKP PLK. Powstanie stacji jest też niezwykle istotne w kontekście
przebudowy stacji Warszawa Zachodnia (trwa przetarg) i linii średnicowych.