Partner serwisu
Komunikacja

Burmistrz Konstantynowa: Szukamy alternatyw, ale tramwaj ma pierwszeństwo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
09-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Burmistrz Konstantynowa: Szukamy alternatyw, ale tramwaj ma pierwszeństwo
fot. UM Konstantynów ŁódzkiTramwaje do Konstantynowa Łódzkiego wróciły 1 lipca 2024 roku.
Hasło "To jeszcze nie koniec" widniało w czasie konferencji prasowej z okazji wznowienia kursów pomiędzy Konstantynowem a Łodzią. Pytamy czy przyszłością trasy do Lutomierska będą autobusy elektryczne, czy tramwaje.

Od ponad tygodnia Łódź oraz Konstantynów Łódzki znów łączą tramwaje. Po pięcioletnim wyłączeniu tej trasy oraz ponad dwuletnim remoncie, pasażerowie mogą skorzystać z linii 43, która kursuje pomiędzy wspomnianymi miastami.

W ramach prac związanych z przywróceniem tramwajów, na terenie Konstantynowa Łódzkiego władze tego miasta przeprowadziły również prace torowe. Największe objęły trójkąt manewrowy na placu Wolności, gdzie swoją trasę kończy "43". Jednak jego część od strony Lutomierska została zdemontowana. Hasło "To jeszcze nie koniec" widniało na plakacie w czasie konferencji prasowej z okazji wznowienia kursów. Powstaje więc pytanie, jak wygląda aktualnie planowanie kolejnego odcinka trasy tramwajowej.

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska w niedawnej rozmowie z Transportem-publicznym.pl wspomniała o rozwiązaniu dla odcinka trasy pomiędzy Konstantynowem i Lutomierskiem, o którym mowa była już w przeszłości.

– Mamy wydzieloną przestrzeń pasa drogowego, w którym znajduje się torowisko, a w zasadzie jego ruina. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w tej przestrzeni zbudować osobny, betonowy pas, bądź z zastosowaniem innego, przepuszczalnego rodzaju nawierzchni, po którym kursowałyby autobusy elektryczne – tłumaczyła.

Gospodyni Łodzi podkreślała, że autobus jako środek transportu uniknąłby korków, a do tego byłby zeroemisyjny dla środowiska. Warunkiem tego ostatniego miałaby być produkcja prądu do ładowania z energii odnawialnej.

Prezydent Łodzi proponuje autobusy, burmistrz Konstantynowa odpowiada

W Konstantynowie Łódzkim słyszymy, że nie ważne jaki to będzie środek transportu. Ma być przede wszystkim ekologiczny oraz pokonywać trasę w miarę bezkolizyjnie. Barierą są jednak fundusze, a raczej brak aktualnie takiego instrumentu, który pozwoli pozyskać większe środki.

Ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) można pozyskać jedynie ok. 18 mln. Koszt modernizacji odcinka od placu Wolności w Konstantynowie do placu Jana Pawła II w Lutomiersku oszacowany przez miasto został na ok. 120 mln złotych. Obydwa samorządu miałyby podzielić się po równo.

– Będziemy szukali takich rozwiązań, jak autobus elektryczny albo wszelkich innych alternatywnych form do tramwaju. Chociaż tramwaj ma tutaj pierwszeństwo – mówi Robert Jakubowski, burmistrz Konstantynowa Łódzkiego.

I dodaje: – Tramwaj ma tę zaletę, że ma wydzielone torowisko, a przy drodze wojewódzkiej nie ma miejsca, żeby wydzielić buspas. Byłby najbardziej optymalnym rozwiązaniem, ale uważam, że jest mało prawdopodobnym do rozwiązania w praktyce w najbliższym czasie.

Współpraca z Lutomierskiem była szorstka

A jak układa się z nowymi władzami Lutomierska? – Jesteśmy po kilku bardzo budujących i optymistycznych rozmowach. Zarówno ja, jak i burmistrz Lutomierska jesteśmy żywo zainteresowani tym, żeby komunikacja między naszymi miastami komunikacja była sprawna – deklaruje burmistrz Jakubowski i zaznacza, że szybka dostępność środków umożliwiłaby powrót linii 43 do Lutomierska w ciągu pięciu lat.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5