Busnex jest blisko podpisania umowy na 30 przegubowych autobusów elektrycznych dla PKM Katowice. Przewoźnik właśnie wybrał bowiem ofertę chińskiej marki jako zwycięzcę postępowania w tej sprawie. Yutong okazał się lepszy od Solarisa.
PKM Katowice właśnie rozstrzygnęło
przetarg na dostawę 30 przegubowych autobusów elektrycznych. Przypomnijmy, że przewoźnik chce nabyć pojazdy o długości w przedziale 17,5-18,75, które pomieszczą minimum 120 pasażerów, z czego 36 na miejscach siedzących.
Nowe autobusy mają przejeżdżać co najmniej 350 kilometrów na jednym ładowaniu, choć PKM przyznaje dodatkowe punkty za jak największą pojemność magazynów energii. Ładowanie baterii trakcyjnych będzie możliwe zarówno poprzez złącze plug-in jak i poprzez pantograf.
W przetargu
wpłynęły trzy oferty. Najtańszą z nich była oferta Busnexa, wyceniona na 116,146 mln złotych brutto. Druga oferta w kolejności została złożona przez Karsana, który wycenił dostawę 30 autobusów na 119,921 mln złotych brutto. Najdroższy jest Solaris, wyceniający zamówienie na 123,615 mln złotych brutto. Budżet PKM wynosił 132,84 mln złotych brutto.
Spółka z Katowic właśnie wybrała zwycięzcę postępowania, którym został Busnex. Oferta producenta otrzymała 96 na 100 możliwych punktów, natomiast Solaris zdobył 82,37 pkt. Oferta Karsana nie była oceniana.
Aby Busnex mógł zawrzeć umowę wybór oferty musi się jeszcze uprawomocnić. Jeśli tak się stanie, to Katowice będą pierwszym miastem w kraju, gdzie zadebiutują przegubowe elektryczne Yutongi.