W kolejnych latach Bydgoszcz planuje budowę nowego odcinka torów, od pętli Bielawy do ronda Fordońskiego. 1,6-kilometrowy odcinek trasy pobiegnie w pasie rozdziału alei Wyszyńskiego. Inwestycja obejmie budowę 9 nowych przystanków oraz przebudowę pętli na Bielawach.
Bydgoszcz w
dalszym ciągu chce rozwijać swoją sieć tramwajową i budować następne nowe odcinki torowisk. Aktualnie priorytetowym zadaniem dla władz miasta jest zbudowanie ponad 3-kilometrowego odcinka torów, które połączą Rondo Kujawskie z Rondem Grunwaldzkim. To zadanie, podzielone na dwa etapy, szeroko
opisujemy tutaj.Poza tym samorząd chce też uelastycznić swoją sieć poprzez połączenie obecnej pętli Bielawy z rondem Fordońskim, wzdłuż alei Wyszyńskiego. Efektem inwestycji ma być budowa zupełnie nowego, dwutorowego odcinka linii tramwajowej, o długości około 1,6 kilometra a także przebudowa wspomnianej pętli Bielawy w taki sposób, aby stała się ona dwukierunkowa.
Przebudowę przejdzie także rondo Fordońskie, które stanie się rondem turbinowym. W tym miejscu pojawi się także pełna gwiazda rozjazdowa - tramwaje będą mogły pojechać w każdym z czterech kierunków.
W ramach inwestycji ma powstać łącznie 9 nowych przystanków tramwajowych. Pojedynczy, zlokalizowany po zachodniej stronie pętli Bielawy, podwójny (w obu kierunkach) po wschodniej stronie pętli - w tym przypadku perony będą miały długość 35 metrów.
Poza tym zaplanowano trzy pary przystanków - w rejonie alei Powstańców Wielkopolskich, ulicy Marii Curie-Skłodowskiej oraz po północnej stronie ronda Fordońskiego. Wszystkie z wymienionych platform zaprojektowano jako 70-metrowe. Szerokość wszystkich opisywanych przystanków to 4,5 metra a ich wysokość nad główką szyny to 17 centymetrów.
Lokalizacja obecnych przystanków na rondzie Fordońskim ulegnie nieznacznej zmianie.