Bydgoszcz będzie mogła kupić łącznie ponad 50 tramwajów w ramach obecnej umowy z Pesą. Jak na razie samorząd zamówił 40 nowych Swingów, ale liczba ta może jeszcze wzrosnąć.
Bydgoszcz w 2022 roku
podpisała umowę na dostawę co najmniej 10 nowych tramwajów z Pesy, z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne, maksymalnie 36 wagonów. W następnych miesiącach miasto
domówiło dalsze 30 tramwajów, a 10
pierwszych Swingów z nowej umowy zaczęło już kursować po mieście.– Kolejne 22 składy będą dostarczone w II połowie bieżącego roku a pozostałych 8 pojawi się w zajezdni na początku 2025 roku – mówi o terminach dostaw kolejnych wozów Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
Pod koniec ubiegłego roku samorząd przekazał nam, że uruchomienie pozostałej części opcji, a więc zakup sześciu Swingów,
będzie w dużej mierze zależny od remontu torowiska na ulicy Toruńskiej, od zajezdni tramwajowej do pętli Stomil (remont
tego odcinka jest objęty prawem opcji do zadania dotyczącego modernizacji torów od Mostu Kazimierza do zajezdni).
Teraz miasto potwierdza te plany i dodaje, że wpływ na zakup pozostałych sześciu tramwajów mogą mieć też plany dotyczące rozbudowy
sieci tramwajowej wzdłuż ulicy Solskiego.Nowością jest z kolei informacja o tym, że w ramach opisywanej umowy miasto ma możliwość dokupienia kolejnych (poza 46) tramwajów w ramach tzw. zamówienia dodatkowego.
– Możemy też wykorzystać zamówienie dodatkowe i zakupić kolejne składy w cenie, która nie może przekroczyć kwoty zamówienia podstawowego tj. ok. 100 mln zł. Należy też pamiętać, że w przypadku zamówieniu dodatkowego - cena z przetargu nie obowiązuje a wykonawca nie musi przyjąć zamówienia do realizacji – mówi nam Tomasz Okoński.
Rzecznik ZDMiKP dodaje też, że w przypadku uruchomienia opcji na 6 tramwajów oraz zamówienia dodatkowego miasto ma jeszcze czas na podjęcie decyzji.