Jest szansa, że bydgoskie torowisko tramwajowe na Babiej Wsi zostanie naprawione do końca 2024 roku. W ciągu ostatnich miesięcy wykonano niezbędne badania geologiczne, a ZDMiKP pracuje nad aktualizacją dokumentacji technicznej dla tego zadania. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony po uzyskaniu niezbędnych zgód o czym donosi bydgoska Gazeta Wyborcza.
Na początku bieżącego roku
szeroko opisywaliśmy temat “rozmytej” linii tramwajowej na bydgoskiej Babiej Wsi. Torowisko pomiędzy pętlą Babia Wieś a Rondem Bernardyńskim osunęło się (a w konsekwencji zostało zamknięte dla ruchu tramwajowego) w marcu 2018 roku. Od tego czasu, a więc od ponad 5 lat, na tym odcinku nie kursowały tramwaje należące do MZK Bydgoszcz. Druga część trasy, od pętli na Babiej Wsi do Ronda Toruńskiego jest przejezdna, lecz miasto nie uruchamia tu regularnych przewozów a tylko incydentalnie kieruje tu niektóre linie w trakcie objazdów i zamknięć torowych.
Do tej pory samorząd
czekał na ruch firmy, która jest właścicielem gruntów przylegających do linii tramwajowej od strony Brdy, na terenie których zaczęto budowę nowego budynku, co spowodowało podmycie i osunięcie się torowiska. Jak relacjonuje
bydgoska Gazeta Wyborcza, proces naprawy infrastruktury ruszył do przodu, bowiem wykonano już też szczegółowe badania geologiczne, które mają pozwolić na stworzenie ekspertyzy wymaganej przez Państwową Inspekcję Nadzoru Budowlanego (PINB).
“Opracowanie ekspertyzy pozwoli PINB podjąć decyzję dotyczącą ustalenia możliwości dla formalnego podjęcia prac budowlanych dotyczących wznoszenia obiektu i zabezpieczenia wykopu oraz kontynuacji dalszych prac przy torowisku tramwajowym" –
powiedział Wyborczej rzecznik prasowy ZDMiKP w Bydgoszczy, Tomasz Okoński.
Jednocześnie ZDMiKP pracuje nad aktualizacją dokumentacji technicznej dla zabezpieczenia i naprawy torowiska. Po tym ma zostać ogłoszony właściwy przetarg na prace budowlane wraz z nadzorem geologicznym. Okoński, cytowany przez Wyborczą dodał, że uruchomienie przetargu na prace budowlane będzie musiało być poprzedzone otrzymaniem zgody na prace w obrębie torowiska. Takową zgodę musi wydać PINB.
“Zakładamy, że prace torowe zostałyby wykonane po zrealizowaniu zaplanowanych, wcześniejszych, zadań przez B29 i MWiK. Szacujemy, że wykonanie torowiska tramwajowego może nastąpić do końca 2024 r."– powiedział Gazecie Tomasz Okoński.