Wykonawca odpowiedzialny za budowę nowych mostów, firma Trakcja, rozpoczyna jeden z kluczowych etapów prac przy ich budowie. Do Bydgoszczy jeszcze w tym miesiącu przyjadą gotowe elementy obiektu drogowego, które zostaną zamontowane na wykonanych wcześniej podporach. Wykonawca pracuje również nad przygotowaniem torowiska na ul. Perłowej do próbnych przejazdów. W ostatnich tygodniach ZDMiKP rozmawiał z wykonawcą na temat konieczności zintensyfikowania prac.
Na ul. Fordońskiej firma Trakcja prowadzi prace związane z przebudową południowej części torowiska. Trwa układanie podbudowy pod tory w kierunku Fordonu. Wiosną tramwaje mają już kursować po obu torowiskach. Pozwoli to przystąpić do robót drogowych na południowej jezdni oraz skróci czas przejazdu modernizowaną arterią. Na jezdni północnej ul. Fordońskiej do ułożenia pozostała jeszcze warstwa ścieralna. W ostatnim czasie uzupełnione zostały asfaltem wystające studzienki kanalizacyjne, co ułatwia poruszanie się pojazdom.
Prowadzone są również prace pod mostem tramwajowym nad Brdą. Wykonawca wkrótce rozpocznie montaż szyn tramwajowych na obiekcie. Montowane będą też elementy mostu drogowego. Gotowe elementy konstrukcji stalowej zwożone będą jeszcze w tym miesiącu na plac budowy.
Wykonawca rozpoczął też prace na rozjazdach tramwajowych ul. Toruńska/ul. Perłowa. Wzdłuż ul. Perłowej torowisko ułożył na całej długości przebudowywanego odcinka i ustawił słupy trakcyjne. Niebawem przeprowadzone zostaną pierwsze, testowe przejazdy tramwajowe. Kontynuowane są roboty brukarskie oraz prace związane z infrastruktura podziemną i sanitarną na ul. Toruńskiej przy ul. Perłowej.
Wykonawca przygotowuje się także do wprowadzenia zmian w organizacji ruchu i do realizacji robót drogowych na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej /Kazimierza Wielkiego (zjazd z mostu w stronę Kapuścisk).
W ostatnich tygodniach ZDMiKP prowadził z wykonawcą rozmowy na temat konieczności zintensyfikowania prac. Wykonawca zadeklarował zwiększenie tempa robót i rozpoczęcie kolejnych etapów zadania. O problemach przy realizacji całej inwestycji pisaliśmy w tym miejscu. Ostatnio opisywaliśmy też trudne realia transportowe w mieście nad Brdą,
zarówno jeśli chodzi o słaby takt komunikacji miejskiej jak i kwestię
braku tramwajów na Babiej Wsi.