ZDMiKP w Bydgoszczy rozstrzygnął przetarg na projekt I odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Solskiego z pętlą przy Bielickiej. Oddzielna część obejmuje przebudowę pętli Las Gdański. W obu częściach wpłynęło pięć ofert.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy i przebudowy torowisk tramwajowych. Zadaniem projektanta będzie też uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń wraz z decyzją środowiskową.
Pierwsze zadanie dotyczy budowy ok. 1,6-km trasy tramwajowej wzdłuż ul. Solskiego na odcinku od ronda Kujawskiego do ul. ks. Ignacego Skorupki wraz z budową pętli tramwajowej przy ul. Bielickiej oraz przebudową układu drogowego. Ulica zostanie rozbudowana: przewidziano układ z dwiema jezdniami po dwa pasy z zatokami autobusowymi i wydzielonymi lewoskrętami. Torowisko zostanie poprowadzone w pasie dzielącym. Pętlę zaplanowano po północno-zachodniej stronie skrzyżowania Solskiego i Bieleckiej – z wjazdem z dwóch stron. Przystanki zaplanowano przy Konopnickiej, Bieleckiej. Projektowane torowisko to pierwszy etap trasy w ciągu Solskiego, Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej do ronda Grunwaldzkiego. Zbudowana zostanie podstacja. Schematy
tutaj.
Oferty
poznaliśmy w połowie stycznia. Wystartowało pięć firm. Dziś (17 lutego) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Zwyciężył Progreg z ofertą na kwotę 2,583 mln zł. Nie była to najtańsza propozycja, ale projektant pokonał tańszą ofertę w kryterium doświadczenia koordynatora projektu.
Przedmiotem kolejnej części jest projekt przebudowy pętli tramwajowej Las Gdański wraz z przebudową układu drogowego. Obecnie pętla ma dwa tory postojowe oraz ślepe żeberko. Zaplanowano dwa tory z dwoma peronami o długości 35 m na wjeździe oraz trzy tory z peronami o długości 64 m na wyjeździe. Schematy
tutaj.
O to zlecenie również
ubiegało się pięć firm. Powody do zadowolenia ma Cone AMG, które złożyło najtańszą ofertę – na kwotę 486 tys. zł brutto.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację zamówienia w zakresie projektu przeznaczono 20 miesięcy. Wielobranżowy projekt architektoniczno-budowlany – wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej – ma być gotowy do 22 grudnia 2023 r. Wykonawcy będą też pełnili nadzór autorski w czasie wykonywania prac – budowa nowej trasy potrwa 24 miesiące, a przebudowa pętli 12 miesięcy.