ZDMiKP w Bydgoszczy ogłosił przetarg na projekt I odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Solskiego z pętlą przy Bielickiej. Oddzielna część obejmuje przebudowę pętli Las Gdański.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy i przebudowy torowisk tramwajowych. Zadaniem projektanta będzie też uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń wraz z decyzją środowiskową.
Pierwsze zadanie dotyczy budowy ok. 1,6-km trasy tramwajowej wzdłuż ul. Solskiego na odcinku od ronda Kujawskiego do ul. Ks. Ignacego Skorupki wraz z budową pętli tramwajowej przy ul. Bielickiej oraz przebudową układu drogowego. Ulica zostanie rozbudowana: przewidziano układ z dwiema jezdniami po dwa pasy z zatokami autobusowymi i wydzielonymi lewoskrętami. Torowisko zostanie poprowadzone w pasie dzielącym. Pętlę zaplanowano po północno-zachodniej stronie skrzyżowania Solskiego i Bieleckiej – z wjazdem z dwóch stron. Przystanki zaplanowano przy Konopnickiej, Bieleckiej. Projektowane torowisko to pierwszy etap trasy w ciągu Solskiego, Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej do ronda Grunwaldzkiego. Zbudowana zostanie podstacja.
Przedmiotem kolejnej części jest projekt przebudowy pętli tramwajowej Las Gdański wraz z przebudową układu drogowego. Obecnie pętla ma dwa tory postojowe oraz ślepe żeberko. Zaplanowano dwa tory z dwoma peronami o długości 35 m na wjeździe oraz trzy tory z peronami o długości 64 m na wyjeździe.
Termin składania ofert mija 28 grudnia. W obu częściach o wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta (35%), metoda opracowania inwentaryzacji geodezyjnej (5%). Na realizację zamówienia w zakresie projektu przeznaczono 20 miesięcy. Wielobranżowy projekt architektoniczno-budowlany – wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej – ma być gotowy do 22 grudnia 2023 r. Wykonawca będzie też pełnił nadzór autorski w czasie wykonywania prac – budowa nowej trasy potrwa 24 miesiące, a przebudowa pętli 12 miesięcy.
Tramwaj na Solskiego Pętla Las Gdański