Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy podpisał umowę z ZUE na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego od pętli Magnuszewska do skrzyżowania ze Szpitalną i Szarych Szeregów. Sporym wyzwaniem będzie przebudowa rozjazdów u zbiegu Wojska Polskiego, Szpitalnej, Szarych Szeregów, Bełzy.
Przedmiotem umowy jest przebudowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego od pętli Magnuszewska do skrzyżowania i rozjazdów u zbiegu Wojska Polskiego, Szpitalnej, Szarych Szeregów, Bełzy. Inwestycja obejmuje także infrastrukturę przystankową, przebudowę układu drogowego oraz ulic przyległych, przejazdów i przejść przez torowisko, rozbudowę systemu informacji pasażerskiej, budowę tablic informacji pasażerskiej, przebudowę sieci telekomunikacyjnej, ciepłowniczej i gazowej oraz rozbudowę sygnalizacji świetlnej i wycinkę drzew kolidujących z inwestycją.
– Bardzo cieszymy się z pozyskania nowego kontraktu w segmencie infrastruktury miejskiej, tym razem na przebudowę trasy tramwajowej w Bydgoszczy. Obserwujemy obecnie wzmożoną aktywność miast w ogłaszaniu i rozstrzyganiu przetargów z zakresu budownictwa infrastruktury miejskiej. Ten trend będzie się utrzymywał w kolejnych kwartałach. Uczestniczymy aktywnie w tych przetargach, gdyż rynek infrastruktury miejskiej jest dla nas tak samo istotnym rynkiem jak rynek kolejowy – powiedział Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE. – Obecnie w tym segmencie realizujemy cztery projekty, czekamy na rozstrzygnięcia kolejnych przetargów, w których złożyliśmy najlepsze oferty. Całościowy portfel zamówień Grupy ZUE opiewa na ok. 2,3 mld zł – dodał Wiesław Nowak.
Wartość zawartej umowy to 65 mln zł brutto. Kwota ta jest wyższa od oczekiwań zamawiającego, ale Bydgoszcz
postanowiła zwiększyć budżet. Roboty budowlane na obszarze węzła rozjazdowego u zbiegu Szarych Szeregów, Bełzy i Szpitalnej mogą zostać rozpoczęte najwcześniej 1 lipca 2018 r. i zakończone najpóźniej do 18 maja 2019 r. W tym czasie ruch tramwajowy na obszarze węzła będzie całkowicie wstrzymany. Od 1 czerwca 2019 r. musi istnieć możliwość przejazdu tramwajów w kierunku pętli Kapuściska i Glinki. Zamówienie ma zostać wykonane w całości do 18 października 2019 r.