Modernizacja 7-kilometrowej trasy tramwajowej na bytomski Stroszek przebiega bez zakłóceń i powinna zakończyć się w połowie września. Co ważne, mimo remontu na linii ciągle utrzymywany jest ruch tramwajowy.
W Bytomiu trwają, zakrojone na szeroką skalę, remonty torowisk.
Poza ulicą Piekarską po której na co dzień kursują tramwaje linii 38, modernizacja objęła
też trasę do dzielnicy Stroszek. To zadanie obejmuje swoim zakresem remont około 14 km toru pojedynczego, a także przebudowę przystanków i pętli na Stroszku. Umowę na realizację prac
podpisano w lipcu ubiegłego roku. Fatalny stan torowiska
Nie da się ukryć, że linia do bytomskiej zajezdni była w fatalnym stanie i był to zapewne ostatni moment na jej remont generalny. W trakcie wizyty w Bytomiu przyjrzeliśmy się temu, jak postępuje modernizacja 7-kilometrowej trasy. Na zdjęciach, które dołączamy do tekstu wyraźnie widać, jak wygląda torowisko w miejscach jeszcze nieobjętych modernizacją. Osobnym tematem jest stan pętli na Stroszku. Jak na razie pasażerowie są tam skazani na wsiadanie i wysiadanie z wagonów niemalże w błocie.
Inwestycja w terminie
Na szczęście, jak informują Tramwaje Śląskie, toczące się prace idą zgodnie z harmonogramem i opisane powyżej sytuacje eniedługo nie będą już możliwe.
– Prace modernizacyjne torowiska tramwajowego od centrum Bytomia do pętli przy zajezdni w Stroszku realizowane są bez przerw i bez większych kłopotów. Na tym etapie generalny wykonawca nie zgłasza opóźnień, czy wniosków o wydłużenie terminu realizacji i liczymy, że w kolejnych etapach tak pozostanie, by zakończyć całość prac zgodnie z terminem określonym w umowie tj. do 19.09.2023 r. – mówi nam rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich, Andrzej Zowada.
Co ważne, remont trasy do pętli Stroszek jest realizowany przy utrzymaniu ruchu tramwajowego.
Co już wykonano?
Rzecznik przewoźnika przypomniał też, że w ramach inwestycji zakończono już modernizację odcinka od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul.Sądową do przejazdu przez ul. Chrzanowskiego, gdzie
ruch tramwajowy wrócił tuż przed Wigilią.
– Prace torowe prowadzone są przy utrzymanym ruchu tramwajowym (roboty wykonywane są na jednym torze) na dwóch odcinkach: A – od pętli w Stroszku do przystanku Stroszek Kopalnia (ok. 1900 m), B – od ul. Piłkarskiej do przystanku Dąbrowa Miejska (ok. 2900 m). Na odcinku A prace torowe dobiegają końca – ruszt torowy ułożony jest już na całej długości. Na odcinku B wszystkie warstwy konstrukcyjne są ułożone, trwa układanie podkładów strunobetonowych przed montażem szyn. W marcu planowane jest przełożenie ruchu tramwajów na nowy tor i rozpoczęcie prac na drugim torze – objaśnia aktualny stan prac Andrzej Zowada.