Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

inf pras.

Data publikacji:
25-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Bytom

Podziel się ze znajomymi:

Dobudowa drugiego toru na istniejącym odcinku jednotorowym przy ul. Tarnogórskiej oraz przebudowa torowiska w rejonie ulicy Tarnogórskiej i Chrzanowskiego wraz z rozjazdami. To najważniejsze prace, jakie we wrześniu będą trwały na jednym z kluczowych odcinków linii tramwajowej z centrum do zajezdni w Stroszku. Jego przebudowa będzie się wiązała z całkowitym wstrzymaniem ruchu tramwajów na Stroszek. Obecnie wykonawca inwestycji, konsorcjum firm Contraxim z Zielonej Góry i PPHU Dabud z Chorzowa, rozpoczął przebudowę torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Piłkarskiej do skrzyżowania ul. Tarnogórskiej i Morcinka.

– Przebudowa odcinka w rejonie ulicy Tarnogórskiej i Chrzanowskiego będzie wiązała się z utrudnieniami w komunikacji tramwajowej i drogowej. Są one jednak nieuniknione przy tak dużej inwestycji, jaką jest przebudowa jednej z najważniejszych i najdłuższych linii tramwajowych w Bytomiu – podkreśla wiceprezydent miasta Michał Bieda.

Stan prac na linii tramwajowej z centrum do Stroszka

Roboty związane z przebudową obydwu torów tramwajowych najbardziej zaawansowane są na odcinku od zajezdni w Stroszku do ul. Piłkarskiej oraz od przystanku Urząd Miasta Bytom do przystanku Bytom Batorego. Na tych odcinkach nie tylko wykonano już nowe torowiska tramwajowe, przebudowano przejazdy drogowo-tramwajowe przez ul. Dąbrowa Miejska, Leśną i Węglową oraz Parkową w rejonie Pływalni Krytej, ale również przygotowano wszystkie fundamenty pod nowe słupy trakcyjne. Ponadto na odcinku ze Stroszka do centrum trwa również budowa nowych peronów przystankowych, a na przejazdach drogowo-tramwajowych przy ul. Dąbrowa Miejska i Węglowej pojawi się sygnalizacja świetlna.

W połowie września wstrzymanie ruchu tramwajowego i rozpoczęcie przebudowy torowiska przy ul. Tarnogórskiej

Spółka Tramwaje Śląskie SA planuje od 11 września całkowite wstrzymanie ruchu tramwajowego na odcinku Bytom Urząd Miejski - Stroszek Zajezdnia, co umożliwi rozpoczęcie przebudowy torowiska tramwajowego, z uwzględnieniem dobudowy drugiego toru przy ul. Tarnogórskiej /w rejonie Szkoły Podstawowej Mistrzostwa Sportowego/, rozjazdów na ul. Chrzanowskiego oraz budowę sygnalizacji świetlnej.

Przebudowa prawie stumetrowego odcinka torowiska w rejonie Szkoły Podstawowej Sportowej przy ul. Tarnogórskiej będzie wiązała się z koniecznością wycinki drzew, ale również zwężeniem jezdni ul. Tarnogórskiej. Spółka Tramwaje Śląskie uzyskała już pozytywne decyzje wydane przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wycinkę 10 topoli rosnących przy jednotorowym odcinku przy ul. Tarnogórskiej, których płytkie korzenie rozsadzają chodnik, uniemożliwiając osobom z niepełnosprawnościami lub z wózkami dziecięcymi swobodnie poruszanie się. Część rosnących przy torowisku topoli jest także pochylona i stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych i pasażerów tramwajów oraz przejeżdżających ulicą samochodów.

Jaki jest zakres prac modernizacyjnych?

Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, przez większość czasu utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii.

Jak podaje Urząd Miejski w Bytomiu, inwestycja obejmuje odcinek ok. 14 tys. metrów toru pojedynczego. Przeznaczony do modernizacji odcinek jest linią niemal w całości dwutorową, wydzieloną. Jedynie przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego linia na nieco ponad stumetrowym fragmencie jest jednotorowa i w ramach tej inwestycji zostanie ona zastąpiona linią dwutorową. W ramach inwestycji dwutorowa linia tramwajowa wybudowana zostanie w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy torowo-drogowe i przejścia przez torowisko powstaną z użyciem prefabrykowanych płyt torowych. Przebudowany zostanie układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostaną nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas.

Przebudowanych łącznie zostanie 20 rozjazdów, 24 komplety przyrządów wyrównawczych /przy zastosowaniu przyrządów wyrównawczych szyny łączone są spawami, dzięki czemu znacząco zmniejsza się hałas emitowany przez tramwaj/, a także powstaną tzw. trzy przelotki torowe umożliwiające w razie konieczności przejazd tramwaju z jednego toru na drugi i prowadzenie ruchu po jednym torze.

Jak przypomina Urząd Miasta, przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia/od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich/do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Komunikacja

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 04 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2022

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Komunikacja

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Jakub Rösler 10 marca 2022

MPK Wrocław: W tym tygodniu ruszą cztery ważne inwestycje

Komunikacja

Niemieckie landy dofinansowują zakup tramwajów

Komunikacja

Niemieckie landy dofinansowują zakup tramwajów

Artur Bogdanowicz 23 grudnia 2020

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Komunikacja

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 04 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2022

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Komunikacja

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Jakub Rösler 10 marca 2022

MPK Wrocław: W tym tygodniu ruszą cztery ważne inwestycje

Komunikacja

Niemieckie landy dofinansowują zakup tramwajów

Komunikacja

Niemieckie landy dofinansowują zakup tramwajów

Artur Bogdanowicz 23 grudnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5