Tramwaje Śląskie w zeszłym miesiącu zleciły wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Bytomiu od ul. Modrzewskiego do ul. Baczyńskiego. Opracowanie obejmie blisko 4 km toru pojedynczego.
Firma Sweco Consulting z Poznania na zlecenie Tramwajów Śląskich wykona dokumentację projektową dla przebudowy infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Bytomiu od ul. Modrzewskiego do ul. Baczyńskiego, którą przebiegają linie 5 i 30 w kierunku Zabrza. Wartość umowy opiewa na 276 mln zł. Projekt ma być gotowy do końca maja 2017 r.
Opracowaniem objętych zostanie ok. 3920 metrów toru pojedynczego. Torowisko na Zabrzańskiej jest dwutorowe, wydzielone z jezdni. Po przebudowie szyny mają zostać ułożone na podkładach strunobetonowych, a nie drewnianych jak obecnie, natomiast sieć trakcyjna powinna być zawieszona wyłącznie na słupach trakcyjnych. Projektant musi też rozważyć zabudowę systemu smarowania główki szyny w rejonach gdzie promień łuków poziomych jest mniejszy niż 50 metrów.
To nie jest jedyny remont torowisk tramwajowych w Bytomiu. Zlecono też wykonanie projektu dla ulicy
Frycza-Modrzewskiego oraz
trasy od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do Zajezdni Stroszek. Spółka Tramwaje Śląskie sukcesywnie nadrabia zaległości, ogłaszając kolejne przetargi na projekty dla remontów infrastruktury tramwajowej. Remont trasy wchodzi w skład
większego projektu, który Tramwaje Śląskie chcą zrealizować przy wykorzystaniu środków unijnych. Obejmuje on remont blisko 100 km torowiska, budowę trzech nowych tras tramwajowych w Katowicach i Sosnowcu, a także zakup 40 tramwajów.