W najbliższy czwartek (9 lipca) wznowi kursowanie linia nr 38 w ciągu ul. Piekarskiej w Bytomiu. Na razie na trasę – z uwagi na obostrzenia związane z epidemią koronawirusa – nie wrócą historyczne eNki. Na linii premierę będą miały nowe, częściowo niskopodłogowe Moderusy w wersji dwukierunkowej.
W połowie marca, z uwagi na sytuację epidemiczną, zawieszona została linia tramwajowa 38 w Bytomiu. Obsługiwały ją eNki, w których nie można wydzielić stref buforowych przy kabinie motorniczego.
Tramwaje Śląskie przygotowują się jednak do wznowienia ruchu na linii 38. – Wczoraj odbyły się jazdy próbne wagonu Moderus MF 10 AC BD na ul. Piekarskiej w Bytomiu, gdyż przygotowujemy się do wprowadzenia tego typu wagonu do ruchu liniowego. Przebiegły bez najmniejszych przeszkód – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki. Jak dodaje, wszystkie wagony w ramach umowy podstawowej – osiem jednokierunkowych i dwa dwukierunkowe – zostały już dostarczone i przeszły procedurę odbiorową, i to przed upływem terminu kontraktowego. Pierwszy nowy pojazd, w wersji jednokierunkowej,
wozi pasażerów od czerwca.
Wznowienie ruchu na linii 38 przewidziano w czwartek 9 lipca. – Oficjalne wprowadzenie wagonu Moderus MF 10 AC BD nastąpi o godz. 11:00 na przystanku przy Kościele św. Trójcy w Bytomiu – mówi Zowada.
Na razie nie wiadomo, kiedy i w jakiej formie wrócą eNki na linię 38. – Do czasu obowiązywania przepisów sanitarnych nakazujących wydzielenie strefy buforowej przy kabinie motorniczego, wagony typu N nie będą eksploatowane. Natomiast później w jakimś zakresie na pewno wrócą do obsługi linii nr 38, choć jeszcze nie zapadła decyzja co do szczegółów – mówi Andrzej Zowada.
Tramwaje Śląskie podtrzymują
plan modernizacji trasy linii 38 wzdłuż Piekarskiej. W ramach zaplanowanych inwestycji zostaną wybudowane prawoskręt w ul. Sądową i lewoskręt z Sądowej w ul. Powstańców Śląskich. – Nie wycofujemy się z planu docelowego dla linii nr 38, zgodnie z którym linia kursować właśnie w takiej pętli przez pl. Sikorskiego i będzie obsługiwana jednocześnie dwoma pociągami – Moderusem i eNką – mówi Zowada. Realizacja tej koncepcji jest uzależniona od
koordynacji inwestycji z Bytomiem oraz możliwościami finansowymi stron. Tramwaje Śląskie planują ogłosić przetarg jeszcze w tym roku.