Partner serwisu
Przestrzeń

Bytom: Wraca pomysł na tramwaj do Miechowic. Na razie analizy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Bytom: Wraca pomysł na tramwaj do Miechowic. Na razie analizy
mat. Tramwaje Śląskie
Tramwaje Śląskie szykują nowy projekt unijny w ramach perspektywy 2021-27. Przy okazji zlecają wykonanie studium przedprojektowego dla nowej linii tramwajowej w Bytomiu do Miechowic, choć do ewentualnej realizacji trasy droga daleka.

Tramwaje docierały już w przeszłości do Miechowic – i dalej w kierunku Rokitnicy, Wieszowy i Stolarzowic. Ruch zawieszono w 1983 r. w związku z przebudową skrzyżowania kolejowo-drogowego w ciągu Wrocławskiej, a tramwaje skrócono do nowo wybudowanej pętli w rejonie ulicy Reja. Budowa nowych wiaduktów trwała ok. dekadę – pomimo wybudowania oddzielnego przęsła – niewykorzystanego po dziś dzień – tramwaje do 30-tysięcznej dzielnicy Miechowice nie wróciły.

Temat tramwaju do Miechowic co jakiś czas powraca. Teraz przy okazji nowego projektu unijnego Tramwajów Śląskich. Spółka zleca wykonanie dokumentacji aplikacyjnej dla szeregu działań związanych z modernizacją torowisk, a także zakupem taboru i budową nowych tras w Katowicach i Sosnowcu. Przy okazji też Tramwaje Śląskie oczekują wykonania studium przedprojektowego dla nowej trasy w Bytomiu.

Tory miałyby prowadzić wzdłuż Wrocławskiej, Miechowickiej, Frenzla, Stolarzowickiej do pętli między Bławatkową a Felińskiego. W sumie to ok. 4 km torowiska. – Dla Miechowic głównym celem studium przedprojektowego jest potwierdzenie zasadności jego realizacji, jak również weryfikacja możliwości jego budowy w obecnych uwarunkowaniach terenowo-prawnych – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Wykonawca będzie musiał przeprowadzić inwentaryzację w terenie w zakresie stwierdzenia kolizji, a także analizy własnościową, środowiskową, zgodności z dokumentami planistycznymi. Jego zadaniem będzie również wykonanie analizy technicznej w zakresie możliwości budowy infrastruktury tramwajowej, określenie szacunkowych kosztów, opracowanie prognoz ruchu oraz analizy kosztów i korzyści.

Nie ma co jednak liczyć na rychłą realizację projektu. – Nowa trasa tramwajowa do Miechowic nie jest planowana do włączenia do nowego projektu unijnego – zaznacza Zowada. Studium przedprojektowe dla linii do Miechowic ma być gotowe do końca lutego 2025 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Przestrzeń

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Witold Urbanowicz 23 stycznia 2024

Sosnowiec: Tramwaj na szlaban

Przestrzeń

Sosnowiec: Tramwaj na szlaban

Witold Urbanowicz 22 stycznia 2024

Grudziądz zleca projekty dwóch nowych tras tramwajowych [schematy]

Przestrzeń

Gdzie dojadą bydgoskie tramwaje w najbliższych latach? (mapy)

Komunikacja

Zobacz również:

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Przestrzeń

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Witold Urbanowicz 23 stycznia 2024

Sosnowiec: Tramwaj na szlaban

Przestrzeń

Sosnowiec: Tramwaj na szlaban

Witold Urbanowicz 22 stycznia 2024

Grudziądz zleca projekty dwóch nowych tras tramwajowych [schematy]

Przestrzeń

Gdzie dojadą bydgoskie tramwaje w najbliższych latach? (mapy)

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5