Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bytom: Wracają tramwaje na Stroszek i do Szkoły Medycznej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
29-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Bytom

Podziel się ze znajomymi:

Kończy się realizowana przez Tramwaje Śląskie przebudowa jednej z najważniejszych linii tramwajowych w Bytomiu łączącej Śródmieście z zajezdnią w Stroszku. W sobotę 30 grudnia pasażerowie ponownie będą mogli dojechać tramwajem z pl. Sikorskiego do zajezdni w Stroszku oraz Szkoły Medycznej przy ul. Wrocławskiej. Wznowione zostanie kursowanie linii nr 19 na trasie Stroszek Zajezdnia - pl. Sikorskiego - Łagiewniki Zajezdnia oraz linii nr 49 na trasie Stroszek Zajezdnia - pl. Sikorskiego, zaś linia tramwajowa nr 10 będzie kursowała na trasie Szkoła Medyczna - pl. Sikorskiego - Zabrze Zaborze.

– Powrót linii tramwajowych łączących Śródmieście ze Stroszkiem i Szkołą Medyczną przy ul. Wrocławskiej z pewnością ułatwi mieszkańcom naszego miasta codzienny dojazd do pracy oraz szkół - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. - Przebudowa jednej z najważniejszych linii tramwajowych w mieście wpłynie nie tylko na poprawę bezpieczeństwa i komfort jazdy podróżnych, ale także skróci czas przejazdu do północnych dzielnic miasta – dodaje wiceprezydent miasta, Michał Bieda.

Jakie zmiany czekają pasażerów od 30 grudnia?

Dopuszczenie do ruchu tramwajowego torowiska łączącego centrum z zajezdnią w Stroszku oraz do Szkoły Medycznej będzie miało wpływ na kursowanie aż 10 linii tramwajowych. Oprócz wznowienia kursowania linii nr 19 i 49, wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii tramwajowych nr 2, 3, 7, 9, 29, 30 oraz 38. Linia nr 10 będzie kursowała nową trasą: Bytom Szkoła Medyczna - pl. Sikorskiego - Chorzów Targowisko - Chebzie Dworcowa - Zabrze Zaborze Pętla.

Zawieszone zostanie kursowanie autobusowej komunikacji zastępczej T-49 oraz T-56, która do tej pory zastępowała tramwaje. Szczegółowe zmiany dotyczące kursowania tramwajów dostępne są na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego

Nadal trwają prace drogowe oraz wykończeniowe na trasie modernizowanej linii tramwajowej

Co najmniej do 15 stycznia potrwają jeszcze prace związane z przebudową przejazdów drogowo-tramwajowych w rejonie skrzyżowania ul. Tarnogórskiej i Chrzanowskiego /przy Urzędzie Miejskim/, skrzyżowania ul. Olimpijskiej i Tarnogórskiej oraz Łokietka i Drzewnej w Stroszku. Obecnie wykonawca - konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa przygotowuje teren w rejonie tych przejazdów do rozpoczęcia prac asfaltowych.

Trwają również roboty wykończeniowe związane z odtwarzaniem uszkodzonych chodników, barierek i zieleńców.

Dodatkowe prace przy Szkole Medycznej w rejonie ul. Wrocławskiej

Tramwaje Śląskie poza zadaniem projektowym w czasie wyłączenia ruchu tramwajowego, zmodernizowały również pętlę przy przystanku Szkoła Medyczna w rejonie ul. Wrocławskiej. Przebudowa torowiska obejmowała modernizację rozjazdów z ogrzewaniem, torowisko tramwajowe na podkładach strunobetonowych, a także malowanie słupów trakcyjnych i rozwieszenie nowej sieci trakcyjnej. Koszt wszystkich robót to około 670 tys. zł.

Jaki jest zakres prac modernizacyjnych?

Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic.

Inwestycja obejmowała odcinek ok. 14 tys. metrów toru pojedynczego. Przeznaczony do modernizacji odcinek był linią niemal w całości dwutorową, wydzieloną. Jedynie przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego linia na nieco ponad stumetrowym fragmencie była jednotorowa i w ramach tej inwestycji została zastąpiona linią dwutorową. W ramach inwestycji dwutorowa linia tramwajowa wybudowana została w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy torowo-drogowe i przejścia przez torowisko powstały z użyciem prefabrykowanych płyt torowych. Przebudowany został układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostały nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas.

Przebudowanych łącznie zostało 14 rozjazdów, 24 komplety przyrządów wyrównawczych, a także powstały trzy przelotki torowe umożliwiające w razie konieczności przejazd tramwaju z jednego toru na drugi i prowadzenie ruchu po jednym torze.

Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia /od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich/ do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie około 88,9 mln zł brutto.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Katowice: Otwarcie nowej trasy tramwajowej jeszcze przed świętami

Przestrzeń

Katowice: Otwarcie nowej trasy tramwajowej jeszcze przed świętami

Witold Urbanowicz 13 grudnia 2023

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Prawo & Finanse

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Jakub Rösler 30 października 2023

Tramwaje Śląskie z przetargiem na wznowienie prac w Mysłowicach

Przestrzeń

GZM ma przejąć akcje Tramwajów Śląskich. Katowice są przeciw?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Katowice: Otwarcie nowej trasy tramwajowej jeszcze przed świętami

Przestrzeń

Katowice: Otwarcie nowej trasy tramwajowej jeszcze przed świętami

Witold Urbanowicz 13 grudnia 2023

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Prawo & Finanse

GZM przejmuje kolejne akcje Tramwajów Śląskich

Jakub Rösler 30 października 2023

Tramwaje Śląskie z przetargiem na wznowienie prac w Mysłowicach

Przestrzeń

GZM ma przejąć akcje Tramwajów Śląskich. Katowice są przeciw?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5