Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe, operator komunikacji miejskiej w Hanowerze, wybrał ofertę CAF-u na dostawy 42 pojazdy TW 4000. Zamówienie może zostać rozszerzone o 233 dodatkowe jednostki. Będą one wykorzystywane do obsługi stadtbahnu (lekkiej kolei, łączącej elemnty tramwaju i metra).
Pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone w II połowie 2025 r. Cała partia, składająca się z 42 pojazdów, zostanie wprowadzona do ruchu w 2026 r. Zastąpią one starsze modele serii TW 6000 i TW 2000, oferując przy tym niższe zużycie energii.
Wartość zamówienia podstawowego to niespełna 150 mln euro. Produkcja będzie prowadzona w Hiszpanii. Przewidziano możliwość zwiększenia zamówienia o maksymalnie 233 jednostki w perspektywie do 2040 r. – jeśli pozwoli na to sytuacja finansowa.
CAF podkreśla, że zamówienie to wzmacnia pozycję producenta na rynku niemieckim. W ostatnich miesiącach firma zdobyła kontrakty na dostawy 63 pociągów bateryjnych dla VRR i NWL, elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Schönbuchbahn, lekkich pojazdów szynowych dla stadtbahnu w Bonn i Essen, a także tramwajów dla miasta Freiburg.

mat. CAF