Miasto Calgary w Kanadzie wybrało CAF-a jako dostawcę 28 pojazdów lekkiej kolei. Obsłużą one powstającą „zieloną linię”, która połączy północny i południowy kraniec miasta.
Kontrakt obejmuje zaprojektowanie i budowę 28 pojazdów lekkiej kolei. Wykonawca dostarczy także części zapasowe, potrzebne narzędzia specjalne i sprzęt do nadzoru stanu technicznego pojazdów. Dodatkowo zawarto w przetargu także konieczność zapewnienia umowy na dostawy części zamiennych wsparcia technicznego.
Calgary zawarło również możliwość zwiększenia zamówienia o kolejnych 24 pojazdy i wydłużenia czasu świadczenia wsparcia i dostępu do części zamiennych. W związku z tym wartość kontraktu, łącznie z umową podstawową i wszystkimi opcjami, może wynieść prawie 300 mln euro.
Pojazdy mają obsługiwać przyszłą „zieloną linię”. Jej długość planowana jest na 46 km. To trasa z północy na południe miasta. Pierwszy etap linii jest już w realizacji. Odcinek 20 kilometrów torowiska połączy stację Shepard, przy której będzie zlokalizowana zajezdnia, ze stacją 16 Avenue North na północy miasta.
mat. prasowe mat. prasoweCalgary, w prowincji Alberta w Kanadzie, leży około 80 km na wschód od Gór Skalistych. Z populacją przekraczającą milion mieszkańców. Budowa „zielonej linii” to największa w historii miasta inwestycja infrastrukturalna. Budżet na to zadanie wynosi aż 3,4 mld euro, czyli prawie 16 mld zł. Projkt otrzymał wsparcie rządu federalnego Kanady, prowincji Alberta i gminy Calgary. Nowa linia będzie stanowić ważną część systemu transportu w mieście.
Nowa linia zapewni płynne i szybkie połączenie z innymi liniami – „czerwoną” i „niebieską” – oraz czterema trasami Max BRT. Wraz z powstaniem 29 nowych stacji, linia będzie miała zasadnicze znaczenie dla kształtowania przyszłości miasta, łącząc dzielnice mieszkaniowe, centra biznesowe i podstawowe usługi, a także główne atrakcje turystyczne. To wszystko przyczyni się do stworzenia nowych możliwości inwestycyjnych i wzrostu gospodarczego w obszarze metropolitalnym, jednocześnie poprawiając jakość życia mieszkańców i pomagając stworzyć bardziej zrównoważone i dostępne miasto.
Pojazd CAF-a dla Kanady będzie bazował na platformie o nazwie Urbos. Tramwaj o długości 42 metrów będzie złożony z siedmiu członów. Pomieści 288 pasażerów, w tym 73 na miejscach siedzących. Producent podkreśla, że pojazd będzie charakteryzować się dużym komfortem użytkowania i wyróżniać dostępnością oraz przestronnością.
– Ta umowa jest ważnym kamieniem milowym dla naszego projektu i krokiem naprzód w realizacji kolejnej linii lekkiej kolei – podkreślił Darshpreet Bhatti, dyrektor generalny spółki odpowiedzialnej za projekt „zielonej linii”. – Propozycja firmy CAF spełniła wszystkie techniczne i eksploatacyjne wymagania miasta, a zaoferowany tramwaj Urbos 100 LRV ze sprawdzoną, nowoczesną technologią niskiej podłogi stanowi doskonałe udogodnienie dla mieszkańców Calgary. CAF jest liderem w branży, dlatego nowa flota zapewni Calgary światowej klasy pojazdy – dodał.
– CAF jest niezwykle wdzięczny miastu Calgary za wybranie naszej firmy jako głównego partnera dla projektu „zielonej linii”, najważniejszego do tej pory projektu infrastrukturalnego w mieście – powiedział Jesús Esnaola Altuna, dyrektor generalny ds. sprzedaży CAF.
Dostawa tramwajów do Calgary będzie pierwszym kontraktem CAF-a w Kanadzie. Producent podkreśla, że stale zwiększa udział w kolejnych krajach. Kanadyjski projekt jest kolejnym z obecnie przeszło 40 prowadzonych na pięciu kontynentach.