Władze Casablanki konsekwentnie rozbudowują sieć tramwajową, na którą postawiły, rezygnując tym samym z budowy metra. W mieście została właśnie uruchomiona trasa T2, która liczy łącznie 15 km.
Nową trasą można dojechać z zachodnich rejonów miasta (dzielnica Ain Diab) do dzielnicy Sidi Bernoussi na wschodzie. Linia przebiega przez centrum Casablanki. Na ponad siedmiu kilometrach jej przebieg pokrywa się z wcześniejszą linią T1 (odcinek Ain Diab Plage – Abdelmoumen), która pierwotnie miała kształt litery „Y”. Linia obsługuje 33 przystanki. Na dwóch z nich pasażerowie mogą przesiąść się do linii T1.
Inwestycja pochłonęła 390 mln dolarów. Wraz z budową infrastruktury powstała baza utrzymaniowa dla tramwajów w rejonie Sidi Bernoussi. Po linii kursują tramwaje z częstotliwością nawet co 6 minut w godzinach szczytu.
Zbudowana wcześniej pierwsza linia w Casablance liczy 23,2 km i ma ona również przebieg wschodnio-zachodni. Biegnie z dzielnicy Ennassim do Facultés. Do obsługi systemu zostały zamówione łącznie 74 tramwaje Citadis firmy Alstom, która dostarczyła również systemy zasilania i sterowania ruchem. Za budowę linii T1 (z fragmentem, który dziś stanowi linię T2) miasto zapłaciło równowartość 745 mln dolarów.
Casablanca w planach ma budowę kolejnych linii: T3 o długości 14 km z dzielnicy Salmia do dzielnicy Casa-Port, a także linii T4 o dł. 12 km, łączącej dzielnice Attacharouk i Mers Sultan. Niebawem w mieście mają również zostać uruchomione dwie nowe ekspresowe trasy autobusowe. Do roku 2022 sieć tramwajowa w mieście będzie liczyła ponad 70 km.
W przeszłości władze Casablanki przymierzały się do budowy metra. W roku 2014 lokalny samorząd podjął decyzję o rezygnacji z planów budowy podziemnej kolei na rzecz rozbudowy istniejącej sieci tramwajowej. Budowę nawet zainicjowano, ale bardzo szybko przerwano ją ze względu na trudne warunki geologiczne. Aby zrealizować koncepcję budowy metra, miasto musiałoby wydać równowartość co najmniej 7-8 mld dolarów. Dlatego ostatecznie wycofano się z projektu.