Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Centrum Poznania bez tramwajów. Kiedy wrócą?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
24-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PIM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

Poznańskie Inwestycje Miejskie informują, że wszystkie prace na ul. Św. Marcin zakończą się do połowy 2023 r. Wtedy możliwy będzie powrót regularnych kursów tramwajowych na odcinek między rondem Kaponiera a ul. Podgórną. Pozostałe roboty w centrum potrwają najpóźniej do końca przyszłego roku. Nowością jest wiadomość, że już niedługo pasażerowie będą mogli wsiadać i wysiadać na Alejach Marcinkowskiego.

Święty Marcin i sąsiednie ulice zmieniają się dzięki realizacji Programu Centrum. Przebudowywane są torowiska tramwajowe wraz z przystankami, jezdnie, chodniki i infrastruktura podziemna, pojawi się także nowa zieleń, w tym wiele drzew.

– Zdajemy sobie sprawę z utrudnień, z jakimi aktualnie mierzą się mieszkańcy, dlatego w zależności od postępu prac stopniowo udostępniać będziemy przebudowane torowiska, jezdnie i chodniki. Aktualnie tramwaje wykonują manewr zawracania na Al. Marcinkowskiego, a wkrótce pasażerowie będą mogli tu wsiadać i wysiadać. Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo, dlatego podróżni skorzystają z przystanku, gdy gotowe będą perony i prowadzące do nich chodniki – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W listopadzie tramwaje z pasażerami dotrą do Marcinkowskiego

Prace polegające na przebudowie ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego na odcinku od ul. Ratajczaka do pl. Wolności są już bardzo zaawansowane. Aktualnie wykonawca koncentruje się na układaniu nowej nawierzchni jezdni i chodników. Najpóźniej w listopadzie zaawansowanie robót pozwoli na to, aby pasażerowie mogli korzystać z przystanku tramwajowego na Al. Marcinkowskiego. Trwają tam jeszcze prace nawierzchniowe na jezdniach i chodnikach, później w tej okolicy będą sadzone drzewa, jednak te prace nie powinny w istotny sposób zakłócić korzystania z przystanków.

Pomimo wystąpienia trudności z dostawą kostki kamiennej z objętej działaniami wojennymi Ukrainy, co miało wpływ na harmonogram inwestycji, wszystkie prace w ramach tego zadania na odcinku od ul. Paderewskiego do ul. Ratajczaka zostaną zakończone jeszcze w tym roku. Wyjątkiem będzie obszar skrzyżowania Al. Marcinkowskiego i ul. Paderewskiego, gdzie prace zostaną wykonane równolegle z etapem 2.3 i 2.4 Programu Centrum (rejon pl. Wolności i Okrąglaka) ze względu na koordynację robót z modernizacją płyty Starego Rynku.

Tramwaje pojadą Świętym Marcinem do połowy 2023 roku. Na Fredry i Mielżyńskiego już bez torowisk

Niebawem pracownicy wykonawcy przystąpią do montażu sieci trakcyjnej na ul. Św. Marcin między ul. Ratajczaka a Al. Marcinkowskiego. Uruchomienie regularnych kursów tramwajowych między rondem Kaponiera a ul. Podgórną będzie możliwe po zakończeniu wszystkich prac na ul. Św. Marcin – do połowy 2023 r. Do tego czasu dostosowane do przyszłej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka zostanie skrzyżowanie ul. Św. Marcin i Ratajczaka. Pełna realizacja tej inwestycji musiała zostać odłożona w czasie z powodu braku funduszy na jej wykonanie, lecz część nowej trasy powstanie w ramach prac w ostatnim etapie Projekcu Centrum. O tych kwestiach mówił nam w ostatnim wywiadzie wiceprezydent Poznania, Mariusz Wiśniewski. Wiosną przyszłego roku powinna być gotowa również infrastruktura dla tramwajów na skrzyżowaniu ul. Gwarnej i Św. Marcin, a także na całym odcinku ul. Św. Marcin od Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego. Gdy postęp prac i możliwości techniczne oraz proceduralne na to pozwolą, udostępniony zostanie przejazd tramwajowy przez ul. Towarową. Obecnie prace na ul. Św. Marcin między ul. Gwarną a mostem Uniwersyteckim koncentrują się głównie na budowie torowiska tramwajowego, które jest coraz lepiej widoczne. Trwają przygotowania do montażu wysięgników sieci trakcyjnej, układane są linie zasilające oświetlenie drogowe, a także wykonawca kontynuuje przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej.

Na ul. Fredry i Mielżyńskiego zniknęło już stare, wysłużone torowisko. Tu także pasażerowie będą mogli podróżować nową, wygodną trasą. Zasadnicze prace na tych ulicach powinny zakończyć się wiosną przyszłego roku, podobnie jak na ul. Gwarnej czy Kantaka, a jesienią 2023 r. realizowane będą jeszcze prace na ulicach objętych Programem Centrum, tzn. 27 Grudnia i pl. Wolności.

Projekt Centrum dzięki funduszom z UE

Inwestycje w sercu Poznania prowadzone są w ramach Programu Centrum dofinansowanego ze środków unijnych. Najpierw została przebudowana ul. Św. Marcin między ul. Gwarną a Ratajczaka. Następnie rozpoczęły się prace na odcinku od ul. Ratajczaka do Al. Marcinkowskiego wraz z Al. Marcinkowskiego do pl. Wolności. W listopadzie 2021 r. prace objęły także odcinek ul. Św. Marcin od ul. Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego wraz z fragmentem ul. Towarowej i skrzyżowaniami z al. Niepodległości oraz ul. Kościuszki. W tym miesiącu ruszyła kolejna odsłona Programu Centrum obejmująca ul. Gwarną, 27 Grudnia, Kantaka, fragment ul. Ratajczaka i południową stronę pl. Wolności, a także remont torowiska w ul. Fredry oraz torowiska i sieci wodno-kanalizacyjnej w ul. Mielżyńskiego.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5