Tramwaje wróciły do centrum miasta. Przeprowadzono przejazdy techniczne, a już od soboty, 16 grudnia, tramwaje zaczną wozić pasażerów. Tego samego dnia otwarta dla ruchu liniowego zostanie tzw. trasa kórnicka.
– Dzisiejsze testy w centrum potwierdziły, że w sobotę, 16 grudnia, tramwaje mogą wrócić do centrum.
Tego samego dnia otwarta również zostanie trasa kórnicka, gdzie próbne jazdy odbyły się już wcześniej. Zgodnie z zapowiedziami tydzień przed świętami Bożego Narodzenia uruchomione zostaną wszystkie trasy tramwajowe w Poznaniu – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
W czwartek, 14 grudnia, po nowych torowiskach w centrum przejechały tramwaje wszystkich typów używanych przez MPK Poznań. Próby potwierdziły, że pod względem technicznym można przywrócić regularny ruch pasażerski. Stanie się to w sobotę, 16 grudnia. Tego samego dnia tramwaje zaczną przewozić pasażerów po zmodernizowanej trasie kórnickiej.
Wznowienie ruchu tramwajowego było priorytetem nadanym wykonawcy prac w ramach Programu Centrum. Na ulicach 27 Grudnia, pl. Wolności, Gwarnej, Kantaka i Ratajczaka będą jeszcze realizowane prace niezwiązane z torowiskiem - należy więc korzystać z wyznaczonych ciągów pieszych i zachować szczególną ostrożność, gdyż nadal będzie to plac budowy. Warto zaznaczyć, że prace na tym odcinku są
opóźnione i zakończą się dopiero w przyszłym roku.Najważniejsze roboty nawierzchniowe na ul. Ratajczaka i pl. Wolności powinny zostać zrealizowane do końca roku, natomiast harmonogram pozostałych prac na ul. 27 Grudnia jest aktualizowany. Ma to związek z pozostawieniem leszczyn tureckich wymuszonym decyzją RDOŚ, a co za tym idzie, koniecznością zmian założeń projektowych. Generalny wykonawca dokłada jednak starań, by zasadnicze prace na tych ulicach zakończyły się w możliwie szybkim terminie.
Natomiast dobiegająca końca inwestycja na trasie kórnickiej to ostatnia odsłona większego zadania, obejmującego również modernizację torowiska w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wraz z rondem Żegrze oraz budowę nowej trasy od ronda do ul. Unii Lubelskiej. Pasażerowie korzystający z trasy między ul. Jana Pawła II a os. Lecha będą mieli teraz do dyspozycji trwałą, stabilną i bezpieczną infrastrukturę.
Oprócz nowego torowiska i sieci trakcyjnej w zakres inwestycji wchodzi także modernizacja przystanków i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przystanek Polanka został zastąpiony przez dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wzdłuż torów powstają wygodne chodniki i droga rowerowa, do dyspozycji jest także nowy odcinek tzw. ringu Łacina (przedłużenie ul. Pleszewskiej).