Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Centrum Przesiadkowe w Białymstoku z ofertami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Centrum Przesiadkowe w Białymstoku z ofertami
fot. UM Białystok
Poznaliśmy oferty firm, które chcą zaprojektować i wybudować w Białymstoku centrum przesiadkowe. To część większego projektu związanego z powstaniem intermodalnego węzła komunikacyjnego, którego wartość określa się na ok. 190 mln zł. Inwestycja ma zintegrować transport miejski z przewozami kolejowymi i autobusami dalekobieżnymi.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa Centrum Przesiadkowego w ramach zadania: „Budowa Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego w Białymstoku". Wyłoniony wykonawca zaktualizuje powstałą wcześniej dokumentację projektową, przeprowadzi roboty budowlane i będzie sprawował nadzór autorski.

Białystok na to zadanie przeznaczył 21 mln zł. Wszyscy trzej oferenci w przetargu zmieścili się w kwocie. Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA z Białegostoku (16,4 mln zł). O jeden milion złotych droższą złożyło natomiast BK-TRAS Roboty Drogowe Borsukiewicz z Białegostoku (17,4 mln zł). Strabag zaoferował prace za 18,2 mln zł. Przed wyborem wykonawcy zamawiający przeanalizuje parametr ceny (60 proc.), udzielonego okresu gwarancji (30 proc.) oraz doświadczenie kierownika budowy (10 proc).

Projekt ma uwzględnić powstanie Centrum Przesiadkowego, które zostanie usytuowane po południowej stronie torów kolejowych w okolicy dworców PKP i PKS. Wybudowane zostaną miejsca postojowe dla autobusów, zatoki autobusowe, zjazdy oraz wiaty przystankowe wraz z totemami reklamowymi. Przewidziano 5 podwójnych peronów autobusowych zlokalizowanych przy jednokierunkowych jezdniach oraz 4 miejsca postojowe dla autobusów przy jezdni dla komunikacji zbiorowej nr 7. Zamawiający przewidział 17 miesięcy na realizację zamówienia.

Pięć stanowisk dla autobusów

Zgodnie w opracowanych wcześniej planach zagospodarowania urabanistyczno-komunikacyjnego kształt konstrukcji wiat będzie w formie prostokąta z dachem jednospadowym. Całkowita powierzchnia zadaszenia wyniesie w przedziale 161-190 m2. Długość zadaszenia wynosić będzie 29,2-38,6 m, zaś szerokość – 5,5 m. Spód zadaszenia osadzona zostanie na wysokości 2,70-3,70 m ponad nawierzchnią peronu. Przykrycie dachu oraz ściany boczne wiat zaplanowano ze szkła hartowanego.

Inwestycja będzie się wiązała z przebudową pobliskiego układu drogowego, w skład którego wchodzi ulica Św. Rocha na długości 450 metrów od ul. Bohaterów Monte Cassino do torów kolejowych. Wydzielone zostaną także miejsca postojowe typu „Kiss&Ride” na 8 stanowisk.

Projekt przewiduje również powstanie ścieżek rowerowych i chodników dla pieszych oraz przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, oświetlenia. W zakresie małej architektury dla pasażerów zaplanowano m.in. stojaki rowerowe, ławki z oparciem czy donice kwiatowe.

Projekt mocno opóźniony


Powstanie centrum przesiadkowego w ostatnim czasie natrafia na duże trudności. Pierwotnie planowano, że inwestycja zakończy się w IV kwartale 2021 roku. Dodatkowo projekt podzielono na części, z których realizacji prawdopodobnie doczeka się wyłącznie centrum przesiadkowe. By powstała jego zasadnicza część wyburzono cześć pawilonów Centrum Handlowego PARK. Miasto zrezygnowało także z zakupu 20 autobusów elektrycznych. Z powodu oszczędności zrezygnowano też z przebudowy ul. Młynowej. Jeszcze wcześniej zrezygnowano z budowy estakady nad torami od ul. Łomżyńskiej do Zwycięstwa, co wiązałoby się ze znacznymi kosztami. W ramach innego zadania, co istotne dla mieszkańców, powstanie 100-metrowy tunel prowadzący od ulic Kolejowej i Zwycięstwa do ul. Św. Rocha. Rozbudowa obejmie również ulicę Kolejową i Zwycięstwa.

Miasto wystąpiło już z wnioskiem o wydłużenie terminu realizacji całego projektu do 30 września 2023 r. Wartość całego projektu szacuje się na ok. 190 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach POPW wynosi 135 mln zł.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Nysa otworzyła nowe centrum przesiadkowe

Mobilność

Nysa otworzyła nowe centrum przesiadkowe

Redakcja/inf. pras. 05 kwietnia 2023

Jarosław. Droga oferta na projekt zielonej wiaty centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Przemyśl planuje centrum przesiadkowe przy ul. Jagiellońskiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Nysa otworzyła nowe centrum przesiadkowe

Mobilność

Nysa otworzyła nowe centrum przesiadkowe

Redakcja/inf. pras. 05 kwietnia 2023

Jarosław. Droga oferta na projekt zielonej wiaty centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Przemyśl planuje centrum przesiadkowe przy ul. Jagiellońskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5