Chełm rozpisał przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysu dla rozbudowy zajezdni do obsługi autobusów wodorowych. W mieście ma się w przyszłości pojawić – dzięki rządowemu wsparciu – 26 zeroemisyjnych pojazdów, które mają wozić pasażerów Chełmskich Linii Autobusowych.
Chełm prowadzi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy stacji serwisowej na potrzeby obsługi autobusów wodorowych przy ul. Okszowskiej 41. Całość przedsięwzięcia podzielono na sześć zadań.
Rozbudowa hali, montaż ładowarek, monitoringu i ogrodzenia
Pierwsze zadanie dotyczy przebudowy budynku hali warsztatowej. Zamawiający przewiduje rozbudowę istniejącego budynku do wymiarów 52 metry na 15,5 metra. Po przebudowie mają się w niej znaleźć cztery stanowiska naprawcze z kanałami dla autobusów. Mają pozwolić na obsługę 12-metrowych pojazdów. Przy stanowiskach ma się znaleźć platforma umożliwiająca wejście pracownikom na dach autobusów. Ponadto w hali znajdą się stanowiska naprawcze z podnośnikiem 4-kolumnowym, blacharsko-lakiernicze, do sprzątania autobusów i do napraw podzespołów oraz stanowiska magazynowe do przechowywania olei, płynów i odpadów, stanowiska socjalne i stanowiska biurowe. W hali znajdzie się także myjnia autobusowa i garaż na 4 samochody dostawcze służące do utrzymania przystanków na terenie miasta.
W planach jest także przebudowa budynku dyspozytorni autobusów. Docelowo będzie to parterowy budynek o powierzchni 20 m kw. W budynku znajdzie się pokój dla kierowców. Budynek ma być klimatyzowany i wspomagany instalacją fotowoltaiczna.
Zamawiający planuje również przebudowę placu manewrowego zajezdni, który składa się obecnie z trylinki. Wraz z robotami kompleksowo wymieniona będzie także sieć wodociągowa, kanalizacyjna sanitarna, deszczowa i hydrantowa. Przebudowę przejdzie oświetlenie placu i pojawi się monitoring. Wykonane mają zostać miejsca postojowe dla autobusów oraz zamontnowane zostaną dwie stacjonarne ładowarki elektryczne do autobusów wodorowych. Każda o mocy 40 kW. Będą one umiejscowione na terenie projektowanego parkingu dla autobusów.
Czwarte zadanie będzie polegało wyłącznie na rozbiórce dotychczasowej myjni autobusów, zaś piąte – na rozbiórce starych budynków warsztatowych. Ostatnim zadaniem do opracowania dokumentacji będzie budowa ogrodzenia działki wraz z bramami wjazdowymi i furtkami. Na opracowanie dokumentów przewidziano maksymalnie 4 miesiące licząc od podpisania umowy, lecz nie później niż do 30 listopada.
Oferta w kosztorysie
Na zamówienie przygotowano 1 mln zł. Do przetargu zgłosiła się wyłącznie jedna firma chętna opracować dokumentację projektowo-kosztorysową. Alfa Projket Biuro Projektowe Piotr Ślesicki z Ciechanowa zaproponował kwotę 669,3 tys. zł. Zamawiający ustalił kryteria wyboru wykonawcy na podstawie analizy ceny (60 proc.) oraz doświadczenia projektanta (40 proc.). – Sporządzenie tej dokumentacji jest niezbędne ze względu na zamiar zakupu autobusów o napędzie wodorowym. Zachodzi konieczność dostosowania istniejącej zajezdni autobusowej do ich obsługi – wyjaśniała w lokalnych mediach Marzena Guzowska, skarbnik miasta. Po otrzymaniu dokumentacji miasto będzie się starało o pozyskanie dofinansowania na to zadanie ze środków zewnętrznych.
Przetargu na autobusy wodorowe brak
Przypomnijmy, że Chełm jest beneficjentem programu "Zielony Transport Publiczny" i otrzymało ponad 100 milionów złotych na zakup nowych, zeroemisyjnych autobusów. W 2021 roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyznał miastu 100,5 mln zł na zakup 26 zeroemisyjnych, napędzanych wodorem autobusów, które mają w przyszłości wozić pasażerów Chełmskich Linii Autobusowych.
Do tej pory miasto jednak nie ogłosiło przetargu na zakup pojazdów wodorowych mimo zapewnień, że dokumentacja przetargowa jest już gotowa. Pierwszych 5 pojazdów miałoby trafić do Chełma w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, a kolejne do końca 2025 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.