Flota 28 sześciowagonowych pociągów jednoszynowych Innovia rozpoczęła komercyjne przejazdy na linii kolejowej nr 1 w Wuhu (prowincja Anhui, Chiny). Nową estakadową kolej jednoszynową w Wuhu – pierwszą tego typu w Chinach – wyposażono w system automatycznej obsługi pociągów (ATO) klasy 4 (GoA4). Jest to najwyższy obecnie dostępny poziom automatyzacji, który umożliwia w pełni autonomiczne przejazdy kolei jednoszynowej Innovia – bez maszynisty czy obsługi.
Platformę Innovia wraz z 168 wagonami dostarczyła chińska spółka joint venture Alstom – CRRC Puzhen Bombardier Transportation Systems Limited (PBTS). Powiązany z tą platformą system sygnalizacji Cityflo 650, który umożliwia automatyczną obsługę pociągów, wyprodukowała firma Bombardier NUG Signalling Solutions (BNS) – jest to spółka joint venture Alstom w Chinach zajmującą się systemami sterowania ruchem. Kolejna spółka joint venture Alstom w Chinach, która specjalizuje się w napędach kolejowych, Bombardier NUG Propulsion System Co. Ltd. (BNP), dostarczyła systemy napędowe Mitrac do pociągów jednoszynowych.
– Rozpoczęcie eksploatacji to finalizacja kolejnego etapu działań chińskich spółek joint venture Alstom, które niezmiennie angażują się w ścisłą współpracę z naszymi klientami – podkreślił Jianwei Zhang, prezes Alstom China. – Nowy, w pełni zautomatyzowany i bezobsługowy system kolei jednoszynowej w Wuhu zmieni oblicze miasta: skróci czas dojazdów do pracy, a zarazem zmniejszy zatory komunikacyjne, zanieczyszczenie i emisję dwutlenku węgla w mieście. Jest to jedno ze starań podejmowanych przez władze Wuhu w celu redefinicji funkcjonowania transportu miejskiego – z korzyścią dla pasażerów i dla środowiska. Jak zawsze staramy się pomagać naszym klientom w realizacji ich wizji organizacji transportu poprzez dostarczanie bezpiecznych, inteligentnych i ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności – dodaje.
W ubiegłym miesiącu ponad 40 000 pasażerów miało okazję wziąć udział w jazdach próbnych pierwszego w kraju w pełni zautomatyzowanego, bezobsługowego jednoszynowego pojazdu. Na początku swojej komercyjnej działalności, 3 listopada, Innovia monorail będzie wyruszać ze stacji Baimashan na południu miasta. Stacja końcowa mieści się przy ulicy Baoshun, na przeciwległym krańcu miasta. Linia składa się z 25 stacji, a jej długość wynosi 30,46 km. Zaplanowano, że pociągi kursować będą w dni powszednie i święta od 6:30 do 22:00.
Nowa kolej jednoszynowa w Wuhu porusza się z prędkością 80 km/h. Wyposażono ją w automatykę GoA4 – najbardziej zaawansowany i zarazem najwyższy poziom automatycznej obsługi pociągu, który umożliwia całkowicie bezobsługowe działanie.
Alstom, obecny w Chinach od ponad 60 lat, uczestniczy w pełnym spektrum chińskich projektów kolejowych. Po przejęciu spółki Bombardier Transportation w styczniu 2021 roku, Alstom w Chinach dysponuje obecnie pełną ofertą taboru kolejowego (pociągi dużych prędkości, kolejowe wagony pasażerskie, lokomotywy, metro, zautomatyzowane pojazdy do przewozu osób, kolej jednoszynowa, tramwaje), usług dostosowanych do potrzeb klienta, a także rozwiązań w zakresie infrastruktury i sterowania ruchem.
Alstom w Chinach posiada 13 spółek joint venture i 7 przedsiębiorstw zagranicznych zatrudnia ponad 11 000 pracowników. Łącznie spółki joint venture dostarczyły swoim odbiorcom w Chinach i na rynki zagraniczne ponad 5900 kolejowych wagonów pasażerskich, 1530 lokomotyw elektrycznych, 7194 wagony metra, 536 wagonów kolei jednoszynowej, 168 zautomatyzowanych wagonów do przewozu osób i 191 wagonów tramwajowych. Alstom oferuje klientom w Chinach szeroką gamę rozwiązań serwisowych – od konserwacji po modernizacje. Alstom obecnie świadczy usługi w ramach podpisanych umów na konserwację 2252 wagonów metra, jest też głównym dostawcą sygnalizacji dla chińskiej sieci kolei dużych prędkości. Dzięki spółkom joint venture systemy sygnalizacji Alstom wykorzystywane są w 102 liniach miejskiego transportu zbiorowego, a systemy napędowe – w 100 liniach metra w różnych miastach Chin.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.