Chorzów prowadzi przetarg na zaprojektowanie i dostarczenie systemu zarządzania ruchem. Rozwiązanie będzie obejmować m.in. koordynację sygnalizacji oraz priorytety dla komunikacji miejskiej.
Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie, dostarczenie, wykonanie i uruchomienie do działania liniowego systemu zarządzania ruchem na terenie miasta Chorzowa. System będzie obejmować sterowanie ruchem wraz ze stacjami pomiaru ruchu, sygnalizacją świetlną, priorytet dla komunikacji miejskiej na wybranych ciągach autobusowych, dynamiczną informację parkingową, monitoring na skrzyżowaniach, informację dla kierowców i podróżnych, łączność, preselekcyjny pomiar wagi pojazdu, powiadamianie o warunkach meteorologicznych oraz mobilne centrum nadzoru ruchu.
System sterowania ruchem powinien być adaptacyjnym systemem pracującym w czasie rzeczywistym. Ze względu na liczbę istniejących sygnalizacji świetlnych oraz tendencje rozwojowe miasta zastosowany system powinien posiadać licencję na włączenie do systemu przynajmniej 200 sygnalizacji (skrzyżowań i przejść z sygnalizacją) z zapewnieniem możliwości dalszej rozbudowy. Wyróżniono cztery ciągi, w których sygnalizacja ma być zsynchronizować: ul. Batorego (skrzyżowania Klonowa-Brzozowa) – ul. Szpitalna – ul. Armii Krajowej – ul. Dąbrowskiego (do ul. Katowickiej); ul. Batorego – ul. Szpitalna – al. Bojowników o Wolność i Demokrację – Hajducka; ul. Katowicka (od ul. Polnej do skrzyżowania al. Wojska Polskiego – ul. Parkowej); ul. 3 Maja (od skrzyżowania z ul. Pokoju do skrzyżowania z ul. Katowicką). Ponadto wskazane sygnalizacje świetlne mają zostać zmodernizowane. Przyciski dla pieszych zostają, wprowadzony ma zostać za to radarowy system detekcji rowerzystów. W zakresie podsystemu informowania kierowców o warunkach ruchu i zalecanych trasach alternatywnych zamawiający wymaga dostarczenia 8 tablic zmiennej treści oraz 10 tablic radarowych.
Wydłużony termin składania ofert mija 30 listopada. O wyborze zadecydują cena (50%), opis techniczny oferowanego rozwiązania (10%), model mikrosymulacyjny (10%), kryterium poprawy warunków ruchu (20%) oraz gwarancja wraz z realizacją działań operacyjnych (10%). Zadanie ma zostać zrealizowane do końca sierpnia 2019 r.