Miasto rozpisało przetarg na przebudowę DK79 na odcinku od estakady do 3 Maja. To część projektu związanego z budową przystanku zintegrowanego Królewska Huta w rejonie ul. Metalowców i Krakusa wraz z przebudową układu torowego, skomunikowaniem oraz uzbrojeniem terenów poprzemysłowych.
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa ul. Katowickiej na odcinku od estakady do 3 Maja. Rozbudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Krakusa – powstanie nowa droga, nazwana Nowa Krakusa, mająca zapewnić obsługę terenów inwestycyjnych na terenie dawnej huty. Przewidziano też budowę nowego przejścia podziemnego.
Termin składania ofert mija 24 lutego 2022 r. O wyborze decydują cena (60%), gwarancja na roboty budowlane (20%), doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia (20%). Na realizację przeznaczono 30 miesięcy. Pierwszy etap ma zostać wykonany do końca maja 2023 r. Inwestycja ma promesę w ramach Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu.
Prace są częścią większego projektu, w który zaangażowane są też Tramwaje Śląskie. Torowisko, w związku z przebudową układu drogowego, zostanie przesunięte w kierunku wschodnim. Musi zostać wybudowany nowy mur oporowy. Zaplanowano przystanki tramwajowe między Miechowicką a placem Powstańców (zamiast przystanku Metalowców), które zostaną połączone z placem za pomocą wspominanego przejścia podziemnego. Przebudowane zostanie torowisko na Metalowców, które z jednej strony zostanie odcięte od zakładów Alstomu, a z drugiej rozbudowane do dwóch torów. – Całość robót torowo-sieciowych pozostaje w zakresie naszego zadania. W zakresie miejskim nie ma prac obejmujących infrastrukturę tramwajową. Do końca stycznia my też ogłosimy przetarg – zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Jak pisaliśmy, rozbudowany układ torowy na Metalowców nie będzie zalążkiem przyszłej trasy tramwajowej w kierunku Siemianowickiej. Chorzów
odrzucił wcześniej rozważaną koncepcję, wyjaśniając to względami ekonomicznymi.