Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ciasny łącznik na Świętokrzyskiej. Będą większe "zachęty" do chodzenia górą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Ciasny łącznik na Świętokrzyskiej. Będą większe "zachęty" do chodzenia górą
fot. MJ
Nabrzmiewającym problemem, wraz ze wzrostem liczby pasażerów po rozbudowie metra, jest ciasny łącznik przesiadkowy między I a II linią na stacji Świętokrzyska. – Nie ma miejsca na jego poszerzenie. Jedynym rozwiązaniem – gdy sytuacja stanie się krytyczna – jest wprowadzenie ruchu jednokierunkowego albo zamknięcie przejścia – mówi Monika Beuth, rzeczniczka ratusza. Na razie jednak taki wariant nam nie grozi – choć miasto intensywniej będzie zachęcać do korzystania z „równoległego” przejścia przez antresolę.

O problemie wąskiego i zatykającego się bezpośredniego przejścia między peronami na Świętokrzyskiej piszemy od lat. Teraz, po otwarciu kolejnych stacji na II linii i wzroście liczy pasażerów, temat nabrzmiewa i jest też chętnie poruszany przez media głównego nurtu. Nie bez powodu – z tego przejścia korzysta już ok. 60 tys. osób dziennie (łącznie, w obie strony).

Stołeczny ratusz przekonuje, że wielkiego pola manewru nie ma, jeżeli chodzi o poprawę sytuacji. – Nie ma miejsca, by poszerzyć łącznik – zajmuje on całą przestrzeń między tunelami. Docelowo jedynym rozwiązaniem, gdy sytuacja stanie się krytyczna – jest wprowadzenie ruchu jednokierunkowego albo zamknięcie przejścia. Obserwujemy wzrost liczby pasażerów, ale na ten moment nie stwierdzamy, by dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Żadne decyzje w tym momencie nie zapadły – każdy sam może decydować o drodze przejścia między liniami – mówi Monika Beuth, rzeczniczka ratusza.

Na razie więc możliwe są działania miękkie. – Przypomnę, że istnieją w tej chwili dwa połączenia. W tej chwili trwają uzgodnienia co należy zrobić, by zainteresować pasażerów korzystaniem z obu klatek schodowych. Warto tak zagospodarować ten ruch pieszy, by w pełni wykorzystać oba przejścia. Jak wskazałem – w niedługim czasie zostanie zaprezentowany sposób rozwiązania. Pasażerowie zauważą zmiany, wtedy będzie można mówić o szczegółach – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Można więc spodziewać się kolejnych „zachęt” do korzystania z przejścia przez antresolę. Już wcześniej Zarząd Transportu Miejskiego wdrożył – z różnym skutkiem – szereg działań. Na obydwu peronach pojawiły się naklejki kierujące na antresolę nad peronami (złe umiejscowienie oznaczeń doprowadziło swego czasu do… zatrzymania schodów przez dozór techniczny). Przygotowano też nieudaną kampanię reklamową z królem, która jednak została odwołana tuż przed wprowadzeniem. Na razie działania te nie przekładają się na poprawę sytuacji – być może dlatego, że przejście przez antresolę ma swoje mankamenty (konieczność dwukrotnego pokonania linii bramek i korzystania z również wąskich schodów łączących peron i antresolę na stacji I linii).

Urzędnicy podkreślają, że „nie da się” nic z istniejącym łącznikiem już zrobić. Nie są jednak analizowane żadne działania inwestycyjne – nie wiadomo więc, czy i jakie warianty przebudowy byłyby w tym momencie w ogóle możliwe, z jakimi utrudnieniami wiązałaby się ich realizacja i ile by kosztowały.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5