Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Cieszyn z planami budowy parkingu wielopoziomowego w ramach PPP

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Cieszyn z planami budowy parkingu wielopoziomowego w ramach PPP
mat. UM Cieszyn
Cieszyn poszukuje partnera prywatnego do budowy wielopoziomowego parkingu nieopodal centrum miasta i dworca. Obiekt ma oferować ponad 300 miejsc postojowych.

Cieszyn prowadzi przetarg w trybie dialogu konkurencyjnego na budowę parkingu wielopoziomowego przy ul. Liburnia. Obiekt ma zostać zaprojektowany, wybudowany a następnie utrzymywany. Inwestycja miałaby zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Firma, która przejdzie dialog konkurencyjny, miałaby zarządzać parkingiem w okresie 30 lat. Powstać ma ponad 300 miejsc postojowych.

Miasto zakłada realizację wielopoziomowego kubaturowego parkingu przy ul. Liburnia. Obiekt obejmowałby teren pomiędzy ul. Zamkową od zachodu, ul. Liburnia od północy, terenem należącym do Leroy Merlin od zachodu oraz terenem kolejowym będącym we władaniu PKP od południa. Łączna powierzchnia inwestycji ma wynieść 10 tys. metrów kwadratowych. Jak wskazano w dokumentach, obiekt byłby położony w miejscu przecięcia się głównych dróg obsługujących dzielnice Śródmieście i Liburnię. Zdaniem urzędników, inwestycja ma zmniejszyć ruch pojazdów w centrum miasta, wyprowadzić miejsca postojowe z ulic śródmieścia czy zaspokoić potrzeby parkingowe mieszkańców i turystów.

Zamawiający za optymalny uznał wariant, w którym prywatny partner w ofercie podaje jako wynagrodzenie opłatę za dostępność, a uzyskane przychody z parkingu będą pomniejszać płatność opłaty za dostępność jaką ma dokonać miasto. Model ten obejmuje wybudowanie parkingu kubaturowego otwartego na ok. 300 miejsc parkingowych. Liczba ta może się jednak zmienić w toku dialogu. W zapowiedziach urzędnikach była mowa o analizach wskazujących na możliwość powstania nawet od 500 do 600 miejsc dla samochodów. W toku rozmów z potencjalnym partnerem zostanie także uszczegółowiona kwestia rodzaju parkingu – zamkniętego lub otwartego.

Parking miałby zostać skomunikowany kładką od strony ul. Michejdy, czyli od drugiej strony torów kolejowych. W ramach tej inwestycji obiekt zostanie jedynie zaprojektowany. Miasto zapowiada natomiast, że będzie starało się pozyskać dofinansowanie na budowę obiektu ze środków Unii Europejskiej. Budowa parkingu ma być natomiast zrealizowana ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021

Składanie wniosków o dopuszczenie do postępowania wyznaczono do 10 stycznia 2024 roku. Procedura wyboru partnera inwestycji będzie dwustopniowa. Do etapu drugiego przejdą trzy firmy. Zamawiający przy wyborze prywatnej firmy będzie się kierował czterema parametrami. Głównym będzie cena, zaś kolejnymi będą parametry techniczne parkingu, podział zadań i ryzyk oraz długość trwania okresu inwestycyjnego Umowy o PPP. Waga tych kryteriów zostanie podana dopiero w momencie zaproszenia firm do składania ofert. Wykonawcę powinniśmy poznać w II kwartale 2024 roku.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się firmy, które wykażą, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie parkingu wielopoziomowego (wielokondygnacyjnego lub mechanicznego) o wartości 10 mln zł. Firma musi także wykazać, że realizowała co najmniej 1 usługę, która polegała na zarządzaniu parkingiem wielopoziomowym (wielokondygnacyjnym) na co najmniej 100 miejsc parkingowych przez okres co najmniej 24 następujących po sobie miesięcy. Przez zarządzanie Zamawiający rozumie administrowanie terenem, obiektem wraz z urządzeniami parkingowymi oraz świadczenie usług parkowania.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom liczy w Polsce na PPP

Prawo & Finanse

Alstom liczy w Polsce na PPP

Paweł Wrabec 17 grudnia 2014

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Prawo & Finanse

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Edyta Wsół 24 listopada 2014

Wrocławski parking za 6 złotych

Prawo & Finanse

Wrocławski parking za 6 złotych

Paweł Wrabec 25 lipca 2014

Dlaczego strona publiczna boi się PPP?

Prawo & Finanse

Dlaczego strona publiczna boi się PPP?

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2014

Zobacz również:

Alstom liczy w Polsce na PPP

Prawo & Finanse

Alstom liczy w Polsce na PPP

Paweł Wrabec 17 grudnia 2014

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Prawo & Finanse

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Edyta Wsół 24 listopada 2014

Wrocławski parking za 6 złotych

Prawo & Finanse

Wrocławski parking za 6 złotych

Paweł Wrabec 25 lipca 2014

Dlaczego strona publiczna boi się PPP?

Prawo & Finanse

Dlaczego strona publiczna boi się PPP?

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5